Geen modellen, wel echte vrouwen in nieuwe lingerie van PrimaDonna.

“Misschien helpt dit om mezelf graag te zien”

Voor de derde keer op rij lanceert Belgisch lingeriemerk PrimaDonna een nieuwe collectie gepresenteerd door hun fans. Geen modellen dus, maar echte vrouwen met rondingen. Voluit in de schrijnwerpers, voor het eerst. “Eerst had ik wel twijfels.”

Sexy lingerie die steun biedt aan je vollere boezem: het doet wonderen voor je zelfvertrouwen en zelfacceptatie, zo blijkt. Het is natuurlijk ook de boodschap van de nieuwe ‘Young & Daring’ voorjaarscollectie van PrimaDonna. Het Belgische lingeriemerk ontwerpt al langer lingerie voor vrouwen met rondingen en een vollere cupmaat.

“Als ik PrimaDonna aantrek, voel ik dat meteen. Het zit fantastisch”, klinkt het bij de Belgische Miki. “In zulke lingerie voel ik me sexy, zelfzeker en mezelf”, getuigt Simone. Hun lofbetuigingen klinken commercieel, maar daar geven ze niet om. Een beha vinden die een grotere boezem steun biedt én ook nog sexy oogt, vinden ze moeilijk. En ze willen vrouwen die zich even verloren voelen, helpen.

Sanne en Simone.

Sanne en Simone. © PrimaDonna
Sarah spreekt zelfs van een heus ‘PrimaDonna-effect’.“Dat is in de eerste plaats iets fysiek. Je voelt je sterker omdat je lingerie perfect past en je ondersteunt. Als ik mezelf zo in de spiegel zie, denk ik: o, ik kan er ook goed en modieus uitzien. Het helpt me om mezelf mooi te vinden”, zegt ze.
Sarah, Simone en Miki zijn niet de enigen die hun verhaal delen. In de campagne zien we in totaal zes vrouwen van diverse leeftijden uit België en Nederland. Ook beroemde portretfotografe, model en influencer Maria-Laura Raia straalt in de nieuwe collectie van het merk. “Ik ben zo blij dat ik hier deel van mocht uitmaken. Dit is een bodypositivityboodschap van jewelste. Wees trots op wie je bent en maak het je eigen”, schrijft de Belgische met Siciliaanse roost op haar Instagramaccount.

“Ik ben klaar om mezelf weer te vieren”

Voor de modellen zelf – Lore, Sanne, Miki, Simone, Marieke en Sarah – was de deelname aan de campagne naar eigen zeggen een daad van zelfliefde en -acceptatie. Maar ook een manier om andere vrouwen te inspireren om op een andere manier naar hun lichaam te kijken. “Eerst had ik twijfels, maar toen dacht ik: ‘Waarom niet?’ Mezelf in een ander licht zien kan me helpen zelfzekerder te zijn en mezelf graag te zien. En ik wil andere vrouwen tonen dat je je comfortabel kan voelen in je lingerie, ook als je geen kleine maat draagt”, vertelt Sanne.

Lore en Miki.

Lore en Miki. © PrimaDonna

“Het was tijd om mezelf te vieren, dat heb ik veel te lang niet gedaan. Nu ben ik er klaar voor om dat wel te doen en om in de schijnwerpers te staan, zoals dat heet”, zegt Marieke. “Ik vind dat goede lingerie je echt een zelfvertrouwenboost geeft. Je kunt jezelf weer sexy voelen en in balans met je vrouwelijkheid.”

“Misschien kan ik hiermee iemand anders inspireren”, zegt ook Lore. “Het is een manier om mezelf en mijn lichaam te accepteren en te beseffen dat het oké is hoe ik eruitzie.”

De nieuwe collectie bestaat uit silhouetten uit kant en doorzichtige stoffen in zwart, poederroze en gebroken wit. De prijzen variëren tussen de 39 en 100 euro. Heb je ook zin gekregen om lingeriemodel te worden voor één dag? Dan kan je je gegevens achterlaten op primadonna.com. Wie weet straal jij in hun volgende campagne.

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login