WEBINAR 360° TREND FORECAST 2025 ‘Van catwalk tot consument’

Datum: 16 december 2025

Event Info

WEBINAR 360° TREND FORECAST 2025

ONTDEK DE KLEUREN, TRENDS- EN MARKTINZICHTEN VAN DE TOEKOMST.

Na het succes van de vorige sessies stellen we met trots de derde editie van het Creamoda 360° Trend Forecast webinar voor. In dit inspirerende format nemen we je mee in een volledig 360° overzicht van de modetrends van morgen. 

We zoomen in op de belangrijkste mode- en kleurentrends voor lente/zomer 2027 en blikken kort vooruit op herfst/winter 2027/2028. Vervolgens laat Trademart zien hoe maatschappelijke en creatieve verschuivingen samenkomen en invloed hebben op de Belgische consument — een onmisbare inspiratiebron voor merken en ontwerpers die willen aansluiten bij de trends van morgen. Tot slot biedt GfK/NiQ een exclusieve blik op de Belgische modemarkt, met de meest recente markt- en consumenteninzichten. 

PROGRAMMA

10u00: Welkom en Intro
>> Wendy Luyckx @Creamoda
10u15: Modetrends SS 2027 & Sneak Peek AW27/28
>> Laura Buydaert @Creamoda

Laura zoomt in op de belangrijkste trends en kleurassociaties voor het zomerseizoen 2027 en geeft een korte vooruitblik op herfst & winter seizoen 2027/2028. Zij baseert zich op de recente modeweken (zowel op als naast de catwalk), trendvoorspellers WGSN, en kleurenexperten Pantone & Coloro. Dit hands-on overzicht is een krachtig instrument en inspiratiebron bij de ontwikkeling van nieuwe collecties en het verrijken ervan met trends die zowel visueel aansprekend, als maatschappelijk relevant zijn. 

     

                      Laura Buydaert @Creamoda      Veerle De Taeye @Trademart                   

   
 Alessia De Simone @GfK/NIQ Charlotte Perz @GfK/NIQ   Kiana Vanbuel @GfK/NIQ 

10u45: Maatschappelijke bewegingen- en trend vertaling
>> Veerle De Taeye @Trademart

Trademart laat zien hoe maatschappelijke verschuivingen, consumentengedrag en creatieve impulsen samenkomen en trends vormen. Van streetstyle tot sociale media: je ontdekt hoe hypes uitgroeien tot mode- en lifestyletrends die Belgische consumenten écht beïnvloeden. Je leert hoe macrotrends vertaald kunnen worden naar concrete kansen voor merken en ontwerpers.

11u15: Consumenten- en marktinzichten in de mode industrie
>>Alessia De Simone, Kiana Vanbuel &  Charlotte Perz @GfK/NIQ 

GfK/NIQ analyseert de Belgische modemarkt op basis van geaggregeerde retailkassadata en consumentenonderzoeken. Zij zullen inzoomen op de meest recente marktontwikkelingen op basis van echte verkopen, inzichten over e-commerce en Chinese giganten zoals Shein en Temu, maar ook consumentenvoorkeuren.

12u00: Q&A / einde

DEELNEMEN

Dit webinar is betalend
>Leden: 50 euro per persoon, excl. btw
> Niet-leden: 100 euro per persoon, excl. btw

Taal: presentaties in het Nederlands en Engels.
> Vragen kunnen gesteld worden in het Engels of Frans. 

Registreren kan HIER.

DATUM 16 december 2025
TIJDSTIP 10:00 - 12:00

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login