360° TREND FORECAST 2024 – Consumenten- en modetrends 24/25 in a nutshell

Datum: 01 februari 2024

Event Info

360° TREND FORECAST 2024

>> Consumenten- en modetrends 24/25 in a nutshell <<

In deze eerste editie van de Creamoda Trend Forecast bieden we een nieuw format aan waarbij we een ensemble aan key trends bundelen. We creëren zo een hapklaar overzicht van de meest prominente evoluties die onze sector naar verwachting zal doormaken op het gebied van consumenten- en modetrends 24/25. We zoomen in op domeinen zoals de modetrends lente/zomer 2025, sociale media, de evolutie van de Belgische modemarkt, e-commerce, de digitale transformatie x GenZ en influencer marketing. 

Save-the-date op 1 februari 2024. 

WAT MAG JE VERWACHTEN?

10u00: Welkom en Intro
>> Wendy Luyckx @Creamoda

10u15: Modetrends SS25
>> Laura Buydaert @Creamoda
 

Creamoda zoomt in op de belangrijkste trends en kleurassociaties voor het lente/zomer seizoen 2025. We lieten ons hierbij voornamelijk inspireren door de voorbije modeweken (zowel op als naast de catwalk), de trendvoorspellers WGSN en Francq Colors en kleurenexperten Pantone en Coloro. Daarnaast blikken we al even vooruit op het herfst/winter seizoen 2025-2026. We bundelden onze research in een hands-on overzicht: een waardevol instrument en inspiratie ter ondersteuning bij de uitwerking van de nieuwe aankomende collecties.


10u45: Sociale Media Trends
>> Margot De Houwer @So Buzzy

So Buzzy, social media & online marketing agency, zoomt in op de nieuwste social media ontwikkelingen en de implementatie ervan. We kijken hierbij naar de huidige én toekomstige trends. Via cases van modebedrijven uit het binnen- en buitenland ontdekt je hoe je deze tendensen kan inzetten voor je merk om een voorsprong te creëren t.o.v. andere bedrijven. De successen van deze merken kunnen helpen om je eigen brand een boost te geven.


11u30: General Consumer & Fashion Trends & Highlights 
>> Laura Diaz Fernandez, Kiana Vanbuel & Kathlyne Dotremont @GFK

Onderzoeksbureau GfK, zal ingaan op de evolutie van de Belgische modemarkt in het algemeen, met aandacht voor e-commerce & het ‘succes’ van de recentste Black Friday (nov 2023).

Naast de objectieve marktcijfers, zoomen we in op een recent modeconsumentenonderzoek met focus op de digitale transformatie (GenZ). We staan hierbij o.a. stil bij het effect van influencers en influencer marketing op de Belgische mode-consument, gaan na hoe belangrijk influencers vandaag zijn en wat de impact is op het aankoopproces. We zoomen ook in op het belang van de fit tussen de persoon en het merk dat influencers promoten en wat met hun loyaliteit aan de merken waarvoor ze werken? 

12u15: Q&A / einde

INSCHRIJVING

Deze online sessie is betalend voor leden en niet-leden van Creamoda
Leden: 50 euro, excl. btw
> Niet-leden: 100 euro, excl. btw

Taal: Nederlands.
> Vragen kunnen gesteld worden in Engels of Frans. 

Registreren kan hier.

 

DATUM 01 februari 2024
TIJDSTIP 10:00 - 12:15
LOCATIE online via Microsoft Teams

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login