Huur en koop items van onafhankelijke Belgische designers met ecocheques

Als verdere stap in de missie om een duurzame, eerlijkere manier te creëren om designer kleding te dragen, accepteert Dressr nu ook ecocheques als betaalmethode. Ecocheques kunnen gebruikt worden voor elk van Dressr’s flexibele abonnementen voor het huren en aankopen van unieke items van meer dan 25 Belgische onafhankelijke designers, zoals LIES MERTENS, Janue Brussels of Mon Col Anvers.

Op www.dressr.be kunnen klanten gemakkelijk binnen een paar minuten een lidmaatschap afsluiten en deze nu ook met ecocheques betalen. Afhankelijk van het gekozen abonnement kunnen leden maandelijks twee, drie of vier items huren. Hiernaast is het ook mogelijk om ecocheques te gebruiken voor de aankoop van eerder gehuurde items via Dressr.

“We zijn trots om ecocheques als betaalmethode te kunnen aanbieden. We willen het hiermee vergemakkelijken om een duurzame, eerlijke keuze te maken over mode.” zegt Dressr oprichter Caroline Cecile Baeten. “Dat Sodexo en Monizze toestemming hebben gegeven om de diensten van Dressr te kunnen aanbieden in ruil voor ecocheques is een bevestiging van de ecologische troeven van het huren van kleding.”

Jaarlijks blijft bijna 2 miljoen aan ecocheques ongebruikt[1]

Jaarlijks blijft tot bijna twee miljoen aan uitgegeven ecocheques ongebruikt. Dressr biedt nu een gemakkelijke manier om met ecocheques designer kleding te huren en aan te kopen, een sector waar de opties nog beperkt zijn.

Op dit moment ondersteunt Dressr ecocheques van uitgevers Monizze en Sodexo. Cheques van verschillende uitgevers kunnen gecombineerd worden met elkaar en met andere betaalmethodes.

“Kledingverhuur is een succesvol model met een aantoonbare positieve impact. Elke maand kiezen meer en meer merken ervoor om hun items via verhuur aan te bieden. En voor steeds meer modeliefhebbers maakt gehuurde kleding een vast onderdeel van hun kledingkast uit” zegt Caroline Cecile Baeten, oprichter van Dressr.

Na een succesvolle testfase is Dressr samen met al meer dan 25 merken, investeerders en partners onderweg om designer rental in Europa groot te maken.

[1] https://www.standaard.be/cnt/dmf20190418_04339623

Dressr brengt duurzame designers en modeliefhebbers samen

Dressr is het Belgisch platform dat modeliefhebbers en duurzame designers samenbrengt om kledingverhuur als toekomstbestendig model op grote schaal te realiseren. Leden kunnen maandelijks items huren van meer dan 25 deelnemende merken. Designers ontvangen een maandelijkse vergoeding voor verhuurde items, data over gebruik en zichtbaarheid voor hun merk. Met een focus op gebruik in plaats van bezit heeft de verhuur van designer items een positieve ecologische impact.

Over ecocheques

Ecocheques zijn door werkgevers uitgegeven cheques die voor de aankoop van ecologische producten en diensten gebruikt kunnen worden. Ecocheques zijn een extralegaal voordeel, waardoor geen belastingen of sociale lasten betaald moeten worden, en het zo financieel aantrekkelijk is om uit te geven. Jaarlijks ontvangen meer dan 1,5 miljoen werknemers in België ecocheques.

Over de oprichter

Caroline Cecile Baeten, de oprichter van Dressr, werd zich in de loop der jaren meer bewust van de impact van de fast fashion industrie op mensenrechten en onze omgeving. Ze ging op zoek naar manieren om van mode te genieten zonder de schadelijke bijwerkingen.

In haar groei van koopjeszoeker naar bewuste consument ontdekte ze de wereld van verhuur, en Dressr was geboren.

Caroline woont momenteel in Antwerpen, met haar man Jelle en dochter Filippa, en leeft en ademt het verhaal van Dressr fulltime.

Prijzen

Maandelijkse abonnementen kosten 39 euro voor 2 items, 59 euro voor 3 items en 79 euro voor 4 items.

De ecocheques kunnen gebruikt worden voor abonnementen van 3 maanden aan volgende tarieven: 109 euro voor 2 items, 159 euro voor 3 items en 219 euro voor 4 items. De huurders die voor een 3-maanden abonnement kiezen halen hier financieel voordeel uit tegenover de huurders die kiezen voor een maandelijks abonnement.

Contactinformatie

Consumenten kunnen terecht op www.dressr.be om een abonnement te nemen. Modelabels vinden op deze website meer informatie over een samenwerking met Dressr.

Instagram https://www.instagram.com/dressr.be/

Facebook https://www.facebook.com/dressrbe-101301351859807