Zellik, 5 oktober 2021 – Na het groot succes de voorbije twee jaar vindt van 11 tot 17 oktober de derde editie van de Week van de Belgische Mode (WVDBM), een initiatief van sectorfederaties Creamoda & Mode Unie, plaats.

WVDBM wordt schot in de roos

“Met meer dan 900 deelnemende winkels en 100 Belgische modemerken belooft deze derde editie wederom een schot in de roos te worden. Na een meer dan bewogen coronajaar staat de modesector voor een nieuw seizoen en ineens ook eindelijk voor een nieuwe start vol hoop. Klanten kunnen terug zonder beperkingen shoppen, er zijn heel wat sociale gelegenheden om ons op te kleden en vooral: de zin om kledij te kopen komt eindelijk terug. We voelen dat de roep om lokale modehandelaars te ondersteunen steeds groeit en dat komt onze sector alleen maar ten goede”, stelt Isolde Delanghe, directeur Mode Unie.

Belgische mode voor elk budget

“Het is vandaag meer dan ooit tijd om extra aandacht te vestigen op de verscheidenheid van Belgische modemerken, terug te vinden in alle segmenten en voor alle types consumenten. Er is Belgische mode beschikbaar voor elk budget maar we stellen vast dat de consument hier niet voldoende van op de hoogte is. Via de Week van de Belgische mode willen we de Belg (nog) trotser maken op ons groot aanbod van Belgische mode, modemerken en modehandelaars, Het is en blijft belangrijk om bewustzijn te creëren over de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel”, zegt Wendy Luyckx, communicatieverantwoordelijke Creamoda.

Gaststad Leuven rolt rode loper uit

Gaststad Leuven rolt dit jaar de rode loper uit voor de Week van de Belgisch mode en zet stevig haar schouders onder de campagne. Leuven zorgt er voor dat consumenten tijdens de Week een Belgisch gekleurd winkelcentrum met heel wat activiteiten en giveaways mogen verwachten. Met een Belgische shoppingroute, tal van cadeaubons en goodiebags voor consumenten, een influencer event en -wandeling om de mooiste plekjes van Leuven in de kijker te zetten, mini-modeshows en verschillende acties bij individuele winkels, wil Leuven de consument tijdens de Week van de Belgische mode en lang nadien mee warm maken voor Belgische mode.

Kim van Oncen x Caroline Biss

Kim Van Oncen, trotse ambassadrice van WVDBM

Kim Van Oncen draagt Belgische mode een bijzonder warm hart toe:

“Belgische mode is veelzijdig, er is voor elk budget en elke stijl een mooi aanbod. Ik kleed me eigentijds, maar hou me niet vast aan één stijl of merk. Ons land barst van de creativiteit en dat ondersteun ik maar al te graag. Zeker nu, is het belangrijker dan ooit om onze lokale modewinkeliers en onze merken bij te staan.”

Must have tote bag by illustrator Klaartje Busselot

Consumenten kunnen bij een groot deel van de deelnemende winkels de limited edition shopping tas kopen die speciaal voor de Week van de Belgische mode ontworpen werd vanuit de filosofie ‘Mode om te koesteren’.

Op deze manier kunnen klanten tonen dat ze trots zijn op hun modeland België. Op de tas staat een unieke illustratie van de Belgische illustrator Klaartje Busselot. In totaal worden er 6.000 tassen verdeeld.

Merkenpagina & store locator

Op websites www.wvdbm.be en www.sdlmb.be kunnen consumenten terecht voor alle informatie over dit initiatief. De deelnemende winkels en merken zijn te herkennen aan de raamsticker en terug te vinden op de merkenpagina en Store Locator op de website. De winkels die de tassen verdelen staan aangegeven met een icoontje van een shopping tas.

#weekvandebelgischemode

#modeomtekoesteren

Creamoda is de Belgische modefederatie voor modemerken en producenten
www.www.creamoda.be