Ode aan de Belgische kindermode: Woody viert 30e verjaardag en lanceert exclusieve capsulecollectie met Anne Kurris
“all eyes on woody”
Dat Anne Kurris een pioniersrol speelt in het ontwerpen van kindermode in België wisten we natuurlijk al lang. Na haar laatste collectie in 2019, kriebelt het opnieuw bij de Antwerpse designer en slaat ze de handen in elkaar met het Belgische Woody ter ere van haar 30ste verjaardag. De capsulecollectie herinterpreteert enkele iconische stuks uit Anne Kurris’ collectie zonder het kenmerkende DNA van Woody, zoals de levendige kleuren en speelse dierenmotieven, te vergeten. De feestelijke WoodyxAnneKurris-collab heeft als thema “all eyes on woody” en zal beschikbaar zijn vanaf september in alle Woody-boetieks, online en enkele geselecteerde Woody-verkooppunten.
Woody kondigt met trots de viering van haar 30ste verjaardag aan. De Belgische speler in night-, home- en playwear vroeg ter ere van deze mijlpaal aan de getalenteerde ontwerpster Anne Kurris om een exclusieve capsulecollectie te ontwerpen. Net zoals Woody staat Anne Kurris bekend om haar unieke ontwerpen voor kinderkleding en haar voorliefde voor kleur en speelsheid, een echte match made in heaven dus!
Het resultaat van deze collab?
Een night- en homewear collectie met speelse en frisse ontwerpen, verrassende dierenprints, strepen én de gekende oogjes van Woody. “Dankzij deze capsulecollectie kreeg ik de kans om mijn archiefmateriaal nieuw leven in te blazen. De dierenmotieven en streepjespatronen, die eigen zijn aan mijn collecties, sloten perfect aan bij de gekende Woody-signatuur. Bovendien kon ik samen met het Woody-team enkele stuks herinterpreteren, wat geleid heeft tot een unieke collectie, met respect voor het DNA van beide merken. Ik ben trots op het resultaat en ik kijk er naar uit om deze exclusieve collectie te delen. Mijn stijl toegankelijker maken voor een groter publiek, zonder compromissen te maken op kwaliteit, was een extra drijfveer voor deze samenwerking.“ – aldus Anne Kurris
Elk stuk is gemaakt met de grootste zorg en aandacht voor detail, zodat de collectie niet alleen stijlvol, maar ook comfortabel en praktisch is.
Een (h)eerlijke collectie
De collectie bestaat uit nachtmode en playwear, waaronder pyjama’s, homewear, teddy jackets en leuke accessoires in (h)eerlijke materialen zoals jersey, katoen, teddy en velours. Voor alle generaties: vanaf 4 jaar tot en met XXL, waardoor verschillende generaties kunnen genieten van deze capsulecollectie.
Naast de focus op kwaliteitsvolle en verantwoorde stoffen en kleurrijke prints, dragen beide merken ook sustainability hoog in het vaandel. Zo is The Woody Group sinds drie jaar lid van de Fair Wear Foundation, een internationale non-profitorganisatie die zich inzet voor betere werkomstandigheden in textielfabrieken. Bovendien werd het Belgische bedrijf vorig jaar bekroond met de unieke Leader-status, die slechts aan drie Belgische bedrijven is toegekend. Deze erkenning is het resultaat van de voortdurende inspanningen van Woody om eerlijke arbeidsvoorwaarden in de praktijk te brengen en toont hun toewijding aan een ethische en verantwoorde productie. Zo biedt Woody vaste contracten aan, zorgt het voor redelijke werktijden en creëert het veilige omstandigheden waarin de gezondheid en veiligheid van zijn/haar werknemers centraal staan. Bovendien ontvangen alle werknemers een eerlijk loon voor hun werk. Daarnaast worden de 200 werknemers van de fabriek dagelijks opgehaald en afgezet met speciale bussen, waardoor ze gemakkelijk naar het werk kunnen reizen. En kunnen de jonge kinderen van de werknemers naar het privédagverblijf in de fabriek gaan, dat wordt gerund door professionele en ervaren kinderverzorgsters. Allemaal gratis diensten, net als de dagelijkse lunch in het bedrijfsrestaurant.
Met deze inspanningen zetten zowel Woody als Anne Kurris zich in voor een duurzame en ethische benadering van mode. Ze streven ernaar om niet alleen hoogwaardige en stijlvolle kleding te creëren, maar ook bij te dragen aan een positieve verandering in de mode-industrie.
“We zijn ontzettend trots op ons 30-jarig bestaan en willen deze mijlpaal vieren door middel van een bijzondere samenwerking met Anne Kurris”, aldus Steven Van de Velde , CEO van The Woody Group. “Wij zagen direct een match tussen beide merken op vlak van mode en duurzaamheid en kijken ernaar uit om onze klanten te verrassen met deze unieke collectie.”
De WoodyxAnneKurris capsulecollectie, met als thema “all eyes on Woody” is vanaf september verkrijgbaar in alle Woody-boetieks, online en enkele geselecteerde Woody-verkooppunten.
Download hier de beelden in hoge resolutie.
Over Woody
Woody, een op en top Belgisch bedrijf, is al 30 jaar gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van nachtmode en feel good wear voor heel de f(r)amily. Kleur, prints en zachte stoffen zijn de sleutelwoorden van het merk en zorgen voor een glimlach op het gezicht van iedereen die een Woody aantrekt. Noem het dus gerust dopamine dressing avant la lettre. Meer info via deze link.
Over The Woody Group
The Woody Group heeft met Woody, lordsxlilies en ndrwr drie sterke merken in zijn portefeuille, waarbij ze steeds de hoogste kwaliteit en duurzaamheid nastreven. Nadat ze drie jaar geleden lid werden van de Fair Wear Foundation, mogen ze zichzelf sinds juni 2022 Leader noemen. Deze unieke status toont aan dat het bedrijf een extra inspanning levert om eerlijke arbeidsvoorwaarden in de praktijk te brengen. Ontdek alle duurzaamheidsinitiatieven van The Woody Group via deze link.
Voor meer info, beeldmateriaal of bij vragen, aarzel niet om contact op te nemen met:
Walkie Talkie
Axelle Fraeye
[email protected]
Karolien Devillé
[email protected]