HERINNERING

6de editie ‘Week van de Belgische mode’

>> 12 – 19 oktober 2024<<

De 6de editie van de Week van de Belgische mode 2024 zal doorgaan van 12 tot 19 oktober. Tijdens deze week zetten we onze Belgische modemerken én winkeliers in de kijker en enthousiasmeren we de consument om lokaal te kopen en Belgisch te shoppen.

We bieden jou tijdens de WVDBM de opportuniteit om als Belgisch merk jouw identiteit extra in de verf zetten. Dit zowel via jullie eigen online en offline communicatie, in jullie (eigen) winkels of multimerkwinkels die jullie merk(en) verkopen, alsook de communicatiekanalen van de Week van de Belgische mode. 

DE LIMBURGSE ZES ALS AMBASSADEURS

We zijn enthousiast dit jaar samen te werken met De Limburgse Zes: Sander Bos, Tessa Borrenberghs, Matteo La Rosa, Jordy Arthur, Marie Van Puyenbroeck en Marylène Madou.

Samen vormen zij de nieuwe generatie van mode ondernemers die de veelbelovende toekomst van de Belgische mode markeren en de drijvende kracht zijn achter de zesde campagne van de Week van de Belgische mode. Deze ‘changemakers’ drukken één voor één hun unieke stempel op het Belgische modelandschap. Hun innovatieve aanpak en groot bereik bieden dan ook een platform om de creativiteit en vakmanschap van eigen bodem maximaal in de kijker te zetten.

   

De Limburgse Zes in gaststad Hasselt @ Stephanie Smeets Photography

>> DEELNEMEN AAN DE WEEK VAN DE BELGISCHE MODE?

Als Creamoda lid ben je automatisch ingeschreven als deelnemer van de WVDBM en ontvang je het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra’s zoals de nieuwe tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder).

Als niet-lid van Creamoda kan je deelnemen aan de Week van de Belgische mode en betaal je 175 euro (excl. btw). Deelname bevestigen of interesse in lidmaatschap? Stuur een mail naar luyckx@creamoda.be of [email protected]. 

 MUSTHAVE TOTE BAGS
Ook deze 6de editie kan je nieuwe limited edition tote bags aankopen om de klanten mee te verrassen in jullie eigen winkels of als give-away bij een aankoop via de webshop. 

De tote bag wordt dit jaar door niemand minder ontworpen dan Marylène Madou, één van de Limburgse Zes. Marylène staat bekend om haar gedrukte unieke prints van haar eigen schilderijen en digitale illustraties die als startpunt dienen voor het ontwerpen van haar collecties. 

Limited edition tote bags bestellen? 
Deadline: 1 augustus. Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk. 
Prijs: per 100 stuks = 2,70 euro per stuk (leden), 3,20 euro per stuk (niet-leden)
Bestel de tassen hier.

   
Marylène Madou dans la ville hôte d’Hasselt x #Semainedelamodebelge tote bag

 RAAMSTICKERS

Met de raamstickers van de WVDBM kan je aantonen trotse deelnemer te zijn van deze actie. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken! Uit feedback van vorige edities bleek dat de raamstickers met gezicht van de ambassadeur minder besteld werden. Daarom bieden we dit jaar de raamsticker aan met enkel het logo van de WVDBM. Wie wenst heeft ook de mogelijkheid de raamsticker met visual van de Limburgse Zes aan te kopen. 

Raamsticker met visual van de Limburgse Zes 

 

Raamsticker met logo Week van de Belgische mode 

 Raamstickers bestellen?

Als deelnemer van WVDBM heb je de keuze tussen een logosticker of raamsticker met visual van de Limburgse Zes.
> Een recent overzicht van het aantal winkels + taal van de raamsticker ontvangen we graag uiterlijk 31 augustus. 
Creamoda zal dit ook met jullie persoonlijk opvolgen op basis van het overzicht winkels 2023.

Prijs: 9 euro per stuk

Afmetingen
> Raamsticker met logo WVDBM: 40 cm diameter
> Raamsticker met visual Limburgse Zes: 62 cm B x 35 cm H 

>>> Wendy Luyckx via [email protected] of 0476/99.90.57.

 PROMOTED INSTAGRAM VISIBILITEIT

De deelnemende merken hebben de mogelijkheid de H/W 2024 collectie in de spotlight te zetten via een Instagram post en story op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda.
> Je bezorgt een reeks van 10 beelden van de collectie aan Creamoda. De post/story verschint in aanloop van de WVDBM. 
Prijs: 265 euro (excl. btw) voor 1 post en story op Creamoda (promoted) en Week van de Belgische mode instagram account.

Om je deelname te bevestigen, stuur een mail naar:
[email protected] of [email protected]


Promoted instagram visibiliteit #WeekvandeBelgischemode 2023

  PROMOTED FACEBOOK VISIBILITEIT VIA GIVEAWAY
De deelnemende merken kunnen zich kandidaat stellen aan een reeks giveaways op de Facebook pagina van de Week van de Belgische mode en schenken in ruil een cadeau/prijs ter waarde van minimum 350 euro.

  • Creamoda bereidt samen met het merk de wedstrijdvraag en content voor. Het merk bezorgt een bijhorende visual aan Creamoda en geeft feedback op de content.
  • De giveaways verschijnen tijdens en vlak na de WVDBM, in willekeurige volgorde. De posts worden gepromoot en bereiken zo maximaal de Belgische mode liefhebbers. Uit vorige edities is gebleken dat de giveaways zeer succesvol zijn en een groot bereik genereren.

Om je deelname te bevestigen, stuur een mail naar:

[email protected] of [email protected]

JOUW VERHAAL IN BILLIE? DAT KAN!
Als deelnemer aan de WVDBM kan je je merk ook redactioneel in de kijker zetten. Heb jij een leuk verhaal over je merk of een toffe samenwerking met een winkel, een ander Belgisch merk, een influencer of een ondernemer in de buurt? We verzamelen alle verhalen en geven deze door aan de redactie van Billie. Zij maken de selectie, dus wie weet verschijnt jouw verhaal wel in de editie rond Belgische mode.

Stuur je verhaal zeker door naar [email protected] voor 15 augustus

CONTENT CREATORS ALS CHANGEMAKERS 
Creamoda linkt haar jaarlijkse ledenactie ‘Instagram Story Week’ dit jaar aan de Week van de Belgische mode. We zijn op dit moment volop bezig met de matchmaking tussen de merken en de gepaste content creator. Creamoda volgt individueel op met de merken en stemt af. 

Neem ook zeker andere content makers, los van de ISW actie, met wie jullie samenwerken mee in de communicatie over de Week van de Belgische mode. Laat hen posten, vloggen, bloggen of andere acties doen om van deze zesde editie opnieuw een succes te maken.


WHAT’S IN IT FOR ME?

Creamoda en Mode Unie zorgen voor maximale ondersteuning:

Billie, de weekendbijlage bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg, brengt een volledig magazine in Belgische mode op zaterdag 12 oktober.

Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel

www.weekvandebelgischemode.be met:

  • store locator (met adressen van de winkels) voor de consument
  • logovermelding van de deelnemende merken

Sociale media visibiliteit via Instagram post/story en/of Facebook Giveaway.

Als deelnemer aan de WVDBM kan je je merk ook redactioneel in de kijker zetten.

– Download HIER de communicatie voor klanten/winkels en personaliseer waar nodig.

Promotiepakket met 1 raamsticker/merk. Extra stickers voor de winkels zijn betalend (cfr. hierboven).

Actieve promotie van de actie naar consumenten via de:

 #wvdbm Facebook pagina
#wvdbm Instagram pagina

Wens je meer info of heb je een andere vraag, contacteer ons: 

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login