GYMP kleurt Black Friday groen

 

Maandag 30 oktober 2023, Desselgem – GYMP, toonaangevend Belgisch producent van kinderkledij, zal niet deelnemen aan Black Friday, de zwartste dag van het jaar, op vrijdag 24 november 2023. Deze keuze wordt gemaakt vanuit een sterke en positieve overtuiging dat dergelijke initiatieven schadelijk zijn voor zowel het bedrijf als voor het milieu.

Geen Black, wel Green Friday

In plaats van deel te nemen aan Black Friday, kondigt GYMP met trots aan Green Friday, de tegenbeweging ervan, te ondersteunen.

Lena Bruggeman, marketeer bij GYMP: “Aangezien de mode-industrie één van de meest vervuilende sectoren ter wereld is, verkiezen we een eigen actie tegen de massaconsumptie i.p.v. overconsumptie te stimuleren. Op deze dag zullen we ons extra inzetten om een positieve impact te maken op de samenleving en zullen er ook geen kortingen aangeboden worden. We geloven dat het tijd is om een verschil te maken en duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid voorop te stellen”.

Ondersteuning Make-A-Wish Foundation

GYMP hoopt zo mensen te stimuleren om essentiële keuzes in plaats van materiële keuzes te maken, zoals gebeurt op Black Friday.

Dit jaar kan de Make-A-Wish Foundation, een organisatie die zich inzet voor het vervullen van de wensen van ernstig zieke kinderen, op onze steun rekenen. Zo zal er per aankoop die gemaakt wordt op vrijdag 24 november 5 euro gestort worden aan dit goede doel”, benadrukt Bruggeman.

In 2022 heeft het merk zich ingezet voor het Kinderkankerfonds, waarbij ze een donatie hebben gedaan om patiëntjes te ondersteunen in hun strijd tegen kanker.

Kwaliteit en duurzaamheid gaan hand in hand

GYMP wil met dit initiatief benadrukken dat ze niet geloven in het verkopen van kleding – waar hard is voor gewerkt – tegen extreem lage prijzen. Kwaliteit en duurzaamheid gaan hand in hand en Green Friday is een uitdrukking van deze overtuiging.

GYMP hoopt dat hun klanten en partners deze aanpak en hun inzet voor een betere wereld zullen ondersteunen. “We geloven sterk in het maken van de juiste keuzes, niet alleen voor ons bedrijf, maar ook voor de samenleving en het milieu. Als we onze Misters en Princesses de kans willen geven op te groeien in een duurzame wereld, zijn dergelijke initiatieven de richting die we moeten uitgaan”, besluit Geert Anckaert, CEO bij GYMP.

Voor de redactie:

Over GYMP

GYMP is een vooraanstaand Belgisch producent van hoogwaardige kinderkleding, met nadruk op kwaliteit, comfort en duurzaamheid.

Voor meer informatie, contacteer:
Lena Bruggeman
0492996696
[email protected]

Volg ons op social media:

Instagram

Facebook

LinkedIn 

Website: www.gymp.be

 

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login