Bijzondere tijden scheppen vaak ook bijzondere kansen. Zowel tijdens de verplichte sluiting als na de heropening van de modesector zien we dat de roep om lokaal en Belgisch te kopen, steeds luider klinkt. Consumenten zijn bewuster van wat ze kopen en vooral ook waar ze hun kledij kopen. Meer dan ooit vinden ze de service van lokale handelaars belangrijk, waarderen ze het diverse aanbod dat we bieden en zijn ze trots om Belgische mode te dragen.

WAAROM DE WEEK VAN DE BELGISCHE MODE?
Creamoda Mode Unie organiseren dit jaar de tweede editie van de ‘Week van de Belgische mode’ (WVDBM). Deze week heeft als doel de consument bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal en Belgisch shoppen = bijdragen aan de lokale gemeenschap! Consumenten beseffen dat dit nu, meer dan ooit, noodzakelijk is voor onze economie en samenleving.

Na de succesvolle eerste editie, met 850 deelnemende winkelpunten en 65 modemerken, zijn we er dan ook van overtuigd dat deze tweede editie groter wordt en nog meer weerklank zal vinden bij consumenten en media. De sympathieke Virginie Claes, allrounder, populaire bedrijfspresentatrice, ex-miss België én mama van twee is ons gezicht voor deze tweede editie. Zij draagt met trots de Belgische mode uit en gelooft in het belang van lokaal winkelen.

WANNEER?
Van 12 – 18 oktober 2020 kan jij als Belgisch merk de identiteit extra in de verf zetten via de online communicatie, nieuwsbrieven, sociale mediakanalen maar vooral ook offline, in jullie (eigen) winkels. Ook de multimerkwinkels die jullie merk(en) verdelen zullen op hun beurt de lokale troeven en de Belgische merken in de kijker zetten en op die manier extra en vooral nieuwe! klanten naar de winkels trekken.

LIMITED EDITION TAS?
Om extra consumenten aan te trekken, voorzien we de mogelijkheid om limited edition tote bags aan te kopen die consumenten bij een aankoop van minimum 100 euro krijgen bij een deelnemende winkels. Op de tas staat een unieke illustratie van Belgisch illustrator Axelle Rose Zwartjes. Via onze mediakanalen wordt actief promotie gemaakt voor deze limited edition tas. Deze kan ook besteld worden als giveaway of om voor andere (online)actie(s).

Creamoda leden kunnen deze aankopen aan 2,20 euro per stuk (inclusief verzending) en zijn te verkrijgen per pakket van 100 stuks. Niet-leden betalen 2,70 euro (ex.btw). Bestellen kan hier tot uiterlijk 15 juli. Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk.

Bekijk de mock-up van de tas hier.

WIJ ZORGEN VOOR HEEL WAT ONDERSTEUNING!

– Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel

– www.weekvandebelgischemode.be met store locator voor de consument en logovermelding van de deelnemende merken

– Brief naar de klanten/winkels. Download hier de communicatie en pas aan waar nodig.
– Promotiepakket met raamsticker voor in jullie eigen winkels of andere plaatsen waar je de week kan aankondigen. Elk merk ontvangt 1 sticker. Extra stickers voor de winkels kunnen besteld worden. Meer info hierover volgt eerstdaags.
– Actieve promotie van de actie naar consumenten via de #wvdbm Facebook pagina en #wvdbm Instagram pagina
– Push van de actie via Virginie Claes en haar netwerk

BETALENDE INSTAGRAM ACTIE ?
De deelnemende merken hebben de mogelijkheid de H/W 2020-2021 collectie in de spotlight te zetten via een instagram post en story op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda. Hiervoor kan je ons een aantal beelden van de collectie bezorgen van zodra deze beschikbaar zijn. De post zal worden geplaatst in aanloop van de Week en in willekeurige volgorde. De kost hiervoor bedraagt 150 euro excl. btw. Bevestigen kan hier.

INFLUENCERS?
Werken jullie samen met influencers die helpen jullie merk in de kijker te zetten, neem hen dan mee in de communicatie over de Week van de Belgische Mode. Laat hen posten, bloggen of andere leuke dingen doen om van deze tweede editie opnieuw een mooie ervaring te maken.

DEELNEMEN? 
Creamoda leden nemen gratis deel aan de actie. Geen lid en je wil toch deelnemen? Dat kan! Als niet lid betaal je 150 euro excl. btw om deel te nemen aan de actie. Bevestig hier je deelname. Bovenop de deelname aan het basispakket, kan je hier de limited edition tassen bestellen en/of je interesse voor visibiliteit hier bevestigen.

Lid worden en gratis deelnemen? Dat kan uiteraard ook! Geef een seintje via [email protected] en we brengen dit voor jou in orde.

Voor meer info: Wendy Luyckx – [email protected] – 0476/999057

Wij houden jullie verder op de hoogte en kijken uit naar een fantastische tweede editie van de Week van de Belgische mode.

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login