#Weekvandebelgischemode 2022 Are you ready?

Datum: 10 oktober 2022

Event Info

#Weekvandebelgischemode 2022
Are you ready?  

Het is bijna zover! Vanaf aanstaande maandag 10 oktober tot zondag 16 oktober vindt de 4de editie van de Week van de Belgische mode (WVDBM) plaats. En dit met maar liefst i.s.m. 1000 modewinkeliers en zo’n 100 Belgische modemerken op de teller, die elk op hun eigen unieke manier de lokale troeven én eigenschappen van de merken in de kijker zetten via online en offline communicatie. En daar zijn we trots op!

In a nutshell:

Wij geven jou hierbij nog een laatste overzicht mee van de initiatieven, on- en offline communicatie, tools en opportuniteiten die je in aanloop van de actie wellicht hebt zien verschijnen en tijdens de aankomende week nog kan verwachten:

Gaststad Roeselare

Gaststad Roeselare rolt dit jaar de rode loper uit voor de Week van de Belgisch mode en zet stevig haar schouders onder de campagne. Rodenbachstad Roeselare is goed gekend als winkelstad met bijzonder veel leuke en originele modehandelaars die er Belgische modemerken aanbieden. Tijdens de Week worden de mooiste plekjes van de stad in de kijker gezet en via tal van acties bij individuele winkels maakt Roeselare de consument mee warm voor mode van eigen bodem.

De kick-off van de WVDBM op zaterdag 8 oktober zal damen met onze ambassadrice Ann Van Elsen ingezet worden met een ondernemersontbijt, een bezoek aan een aantal modewinkels en een exclusieve shopping trip doorheen de stad met de winnares van de wedstrijd die de stad in aanloop van de WVDBM heeft uitgeschreven.

Lees hier het persbericht, het artikel op Fashion United of Focus/WTV

 Ann Van Elsen als trotse ambassadrice

Joe Dj en ex-miss België Ann Van Elsen draagt de Belgische mode een warm hart toe. Als ambassadrice ondersteunt ze de WVDBM met passie en enthousiasme via:

  • Artikels, interviews en reportages in het kader van de Week van de Belgische mode:
    • op regionale TV zenders zoals bv. het lifestyle programma Tendens van Focus en WTV TV, regio West-Vlaanderen, zal opnieuw een reportage verschijnen over onze campagne. Deze reportage gaat ‘live’ op aanstaande zaterdag 8 oktober en kan ook online bekeken worden. 
    • in lifestyle, TV en modemagazines zoals o.a. De Zondag (25/09), TV Familie/Blik (28/09) en nina (8/10), de weekendbijlage van Het Laatste Nieuws.

  • Via haar eigen sociale media kanalen geeft Ann een blik achter de schermen van de interviews en acties waaraan ze in het kader van de WVDBM deelneemt.
  • Op de kick-off dag in Roeselare op zaterdag 8/10 zal Ann aanwezig zijn als gast voor een korte verwelkoming tijdens het ondernemersontbijt, alsook brengt ze een bezoek aan een aantal boetieken die Belgische modemerk(en) verkopen. In de namiddag zal ze op stap gaan met de winnares van de shoppingwedstrijd (uitgeschreven door de stad) en uitgebreid gaan winkelen in Roeselare.

On- en offline communicatie

Online tools
In aanloop van en tijdens de WVDBM wordt heel wat buzz gecreëerd via verschillende online tools:

  • Op de website van de WVDBM staat een overzicht van de deelnemende merken incl. het logo en een link naar de website. Zo weten de bezoekers ook welke merken deelnemen.
  • De store locator geeft de bezoekers een overzicht van de deelnemende mono- en multibrand winkels. Alle gegevens van de winkels werden intussen toegevoegd. Indien opmerkingen, contacteer [email protected]
  • Op de sociale media kanalen geven we visibiliteit aan de actie in het algemeen en aan een selectie van modemerken die zich inschreven voor de Facebook giveaways en/of de Instagram promoted post actie / carrousel. 
    • Instagram: 16 merken stonden de voorbije weken in de spotlight op de Instagram account van de WVDBM en Creamoda via een Instagram carrousel en/of video, zowel organisch als via een advertentie.
    • Facebook: de giveaways i.s.m. 13 merken zullen eerstdaags worden gelanceerd en gepromoot op de Facebook pagina van de WVDBM. Winnaars zullen nadien worden doorgegeven aan de merken opdat zij voor de opvolging met de winnaars kunnen zorgen.

Offline tools

Raamstickers
De deelnemende winkels zijn te herkennen aan de raamstickers met onze ambassadrice Ann Van Elsen Zo kregen elk van de deelnemers intussen een deelnemerspakket met 1 raamsticker toegestuurd. Ook de merken die meerdere stickers hebben besteld voor de eigen winkels hebben deze ontvangen. We hopen dan ook dat de stickers voldoende visibiliteit krijgen om zo de actie ook dit jaar extra kracht bij te zetten.

Mocht je nog geen stickers hebben ontvangen, contacteer [email protected]

Limited must-have totebag
In samenwerking met de populaire Belgische illustrator Niet Nu Laura maakten we een nieuwe editie van de WVDBM must have totebag. Consumenten kunnen bij een groot deel van de deelnemende winkels de limited edition shopping tas kopen die speciaal voor de Week van de Belgische mode ontworpen werd. Ook een aantal modemerken geven de tas bij een online bestelling.  De tassen die aangekocht en verdeeld zijn, zullen aangegeven worden met een icoontje op de store locator. In totaal worden er 6.000 tassen verdeeld. Een aantal influencers zijn alvast fan!

Pers 
In aanloop van de WVDBM kreeg de campagne reeds wat visibiliteit in zowel print als online media, nationaal en regionaal, via  de kranten, lifestyle- en modemagazines. We kijken alvast uit naar een bredere pick-up volgende week. Lees het persbericht dat wordt uitgestuurd hier. Een overzicht van de belangrijkste mediaresultaten volgt na de WVDBM via de ‘Voor U Gelezen’ nieuwsbrief.

Media partnership nina
Dit jaar hebben we een mediapartnership afgesloten met nina, de weekendbijlage van Het Laatste Nieuws. Op zaterdag 8 oktober zal nina volledig in teken staan van de Belgische mode incl.:

  • Spread artikel en interview met Ann Van Elsen over haar liefde voor Belgische mode en haar rol als ambassadrice van de WVDBM.
  • Wedstrijd – 5000 euro aan Belgische mode te winnen: 5 merken doen mee aan de nina wedstrijd waarbij in totaal voor 5000 euro aan Belgische mode wordt weggeschonken. De aankondiging van de wedstrijd zal verschijnen in print en online met extra focus op de instagram account van nina. Indien opmerkingen, contacteer [email protected].
  • Redactionele verhalen: als deelnemend merk had je de mogelijkheid om redactionele input door te geven  (bv. verhalen over nieuwe initiatieven, acties en innovaties die het merk uniek maken of andere samenwerkingen die worden opgestart, etc.). De redactie werd hierover geïnformeerd en bepaalde zelf welke info al dan niet in aanmerking kwam.
  • Adverteren: deelnemers kregen de mogelijkheid te adverteren in nina aan het verlaagd tarief van – 40%.

We hebben zo een mooie combinatie aan redactionele verhalen en wedstrijd opportuniteiten doorgekregen en deze informatie aan de redactie bezorgd. De eindbeslissing wat betreft de inhoud, de keuze van de verhalen en de wedstrijd ligt in handen van de redactie.

Het magazine verschijnt aanstaande zaterdag 8 oktober.

Influencers/content creators
Influencers/content creators zijn experten in het creëren van content. Wanneer ze een samenwerking aangaan met een merk, gebruiken ze hun skills om jouw product of dienst een rol te laten spelen in hun storytelling.

  • Creamoda organiseerde reeds verschillende edities van de Insta Story Week voor mannen, vrouwen en kinderen  voor onze leden waarin we de eerste contacten leggen met een matching influencer. We adviseerden eerder al om deze influencers of andere met wie jullie samenwerken te betrekken in het verhaal van de WVDBM en zo een samenwerking met hen op te zetten voor deze actie.
  • Nog niet eerder met influencers samengewerkt? Voor advies over een mogelijke match of juiste aanpak, contacteer [email protected]

Mentions & #hashtags
Bij verwijzing naar de WVDBM in de online communicatie, kunnen onderstaande mentions/hashtags worden gebruikt.  Zo kunnen wij deze ook zoveel mogelijk delen op onze eigen kanalen tijdens de Week van de Belgische mode.

  • @weekvdbemode
  • @creamodabelgianfashion
  • #weekvandebelgischemode
  • #ikkoopbelgisch

Wens je meer info of heb je een andere vraag, contacteer ons:

DATUM 10 oktober 2022
TIJDSTIP 00:00 - 00:00

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login