4DE EDITIE WEEK VAN DE BELGISCHE MODE

Datum: 10 oktober 2022

Event Info

4de editie: Week van de Belgische Mode

Van 10-16 oktober 2022 organiseren Creamoda & Mode Unie de vierde editie van de ‘Week van de Belgische mode (WVDBM)Deze week heeft als doel de consument nog meer bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode en lokaal winkelen! Consumenten beseffen dat dit meer dan ooit noodzakelijk is voor onze economie en samenleving. Na reeds drie succesvolle edities zijn we er dan ook van overtuigd dat deze 4de editie nog meer weerklank zal vinden bij consumenten en media.

Tijdens deze 4de editie van de Week van de Belgische mode bieden we jou de opportuniteit om als Belgisch merk jouw identiteit extra in de verf zetten. Dit zowel via jullie eigen online en offline communicatie, in jullie (eigen) winkels of multimerkwinkels die jullie merk(en) verkopen, alsook de communicatiekanalen van de Week van de Belgische mode.

ANN VAN ELSEN ALS TROTSE AMBASSADRICE 

We zijn enthousiast dit jaar te kunnen samenwerken met Ann Van Elsen als ambassadrice van de WVDBM. Ann realiseerde een succesvolle media carrière na ‘Miss België’, een verkiezing die ze won in 2002. Ondertussen is ze één van de populairste stemmen bij radiozender Joe, waar ze haar eigen programma ‘Speeltijd’ heeft, waarin ze uitgebreid filosofeert met andere bekende Vlamingen. Televisie heeft voor haar geen geheimen, want Ann presenteerde o.a. ‘Supertalent’, ‘Huizenjacht’, ‘De inrichters’, ‘Summerdate’ en ‘Singles’. Ann is een dynamische working mom van twee en draagt Belgische mode een warm hart toe: ze is fan en gelooft in de kracht van #ikkoopbelgisch.

 

DEELNEMEN AAN DE WEEK VAN DE BELGISCHE MODE?
Als Creamoda lid ben je automatisch ingeschreven als deelnemer van de WVDBM en ontvang je het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra’s zoals de nieuwe tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder).

Als niet-lid van Creamoda kan je eveneens deelnemen aan de Week van de Belgische mode en betaal je 175 euro (excl. btw). Heb je interesse in lidmaatschap, dan bespreken we dat graag.
> Gelieve een mail te sturen naar [email protected] of [email protected] om je deelname te bevestigen of meer info over lidmaatschap te ontvangen.

 MUSTHAVE TOTE BAGS

Om extra consumenten aan te trekken, kan je ook dit jaar nieuwe limited edition tote bags aankopen om jullie klanten mee te verrassen in je eigen winkels of als give-away bij een aankoop via de webshop. Op de tas staat een unieke en speelse illustratie van Belgisch illustrator en populaire webcomic ‘Niet Nu Laura’. Haar signature is de hamster, dat in haar illustraties vaak terugkomt en later dit jaar nog meer visibiliteit zal krijgen op TV.

Via onze mediakanalen en de store locator op de website wordt actief promotie gemaakt voor deze limited edition tas. Zo weten consumenten in welke winkels ze de tas kunnen scoren. Uit de vorige edities van de WVDBM is gebleken dat de tote bag meer dan ooit een echte must have en collectors item is geworden. 

Bestel je graag de limited edition tote bags met unieke illustratie van Niet Nu Laura’ voor de winkels of webshop, dan ontvangen we graag de bestelling vóór 31 juli ! Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk. 
Prijs: per 100 stuks = 2,40 euro per stuk

Bekijk de mock-up van de tas hier
Bestel de tassen hier

RAAMSTICKERS

Als deelnemer ontvang je een mooie en stijlvolle raamsticker met daarop een enthousiaste foto van Ann Van Elsen waarmee je kan aantonen trotse deelnemer te zijn van deze actie. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken!
> Het ontwerp van de raamsticker bezorgen we eerstdaags. 

Bestel je graag de raamstickers voor jullie eigen winkels, contacteer:
>>> Wendy Luyckx via [email protected] of 0476/999057.
> Een recent overzicht van het aantal winkels + taal van de raamsticker ontvangen we graag uiterlijk 31 augustus. 
Creamoda zal dit ook met jullie persoonlijk opvolgen op basis van het overzicht winkels 2021
Prijs: 9,5 euro per stuk

PROMOTED INSTAGRAM VISIBILITEIT

De deelnemende merken hebben de mogelijkheid de H/W 2022 collectie in de spotlight te zetten via een instagram post en story op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda.
> Hiervoor kan je ons een tiental beelden van de collectie bezorgen van zodra deze beschikbaar zijn. De post/story zal worden geplaatst in aanloop van de WVDBM en in willekeurige volgorde.
Prijs: 200 euro (excl. btw) voor 1 post en story op Creamoda (promoted) en Week van de Belgische mode instagram account.

Neem je graag deel aan de instagram actie op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda?
Bevestigen kan hier.

PROMOTED FACEBOOK VISIBILITEIT VIA GIVEAWAY
De deelnemende merken kunnen zich kandidaat stellen aan een reeks giveaways op de Facebook pagina van de Week van de Belgische mode en schenken in ruil een cadeau/prijs ter waarde van minimum 350 euro.
> Creamoda bereidt samen met het merk de wedstrijdvraag en content voor. Het merk bezorgt een bijhorende visual aan Creamoda en geeft feedback op de content.
> De giveaways komen in willekeurige volgorde aan bod in aanloop van, tijdens en vlak na de WVDBM. De posts worden ook gepromoot en bereiken zo een ruim aantal liefhebbers van Belgische mode. Uit vorige edities is gebleken dat de giveaways zeer succesvol zijn en een groot bereik genereren.

Neem je graag deel aan de promoted giveaway actie op de Facebook pagina van de Week van de Belgische mode?
Bevestigen kan hier.

INFLUENCERS

Neem de influencers en content makers met wie jullie samenwerken en die helpen jullie merk in de kijker te zetten, mee in de communicatie over de Week van de Belgische Mode. Laat hen posten, bloggen of andere acties doen om van deze vierde editie opnieuw een succes te maken.

> Creamoda lanceert voor de WVDBM zelf geen actieve campagne i.s.m. influencers (cfr. IKB Insta Story Week) maar zal wel haar relaties informeren en betrekken waar mogelijk.
> Indien je graag een ruilactie opzet met Ann Van Elsen als ambassadrice in aanloop van of tijdens de week, laat het dan zeker weten.

IN EEN NOTENDOP

Creamoda en Mode Unie zorgen voor maximale ondersteuning:

Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel, samenwerking met mediapartner.

www.weekvandebelgischemode.be met:

  • store locator (met adressen van de winkels) voor de consument
  • logovermelding van de deelnemende merken

– Download hier de communicatie voor klanten/winkels en personaliseer waar nodig.

Promotiepakket met 1 raamsticker/merk. Extra stickers voor de winkels zijn betalend (cfr. hierboven).

Actieve promotie van de actie naar consumenten via de:

Push van de actie via Ann Van Elsen en haar netwerk

Wens je meer info of heb je een andere vraag, contacteer ons:

Laura Buydaert via [email protected] of bel 0472/303272

DATUM 10 oktober 2022
TIJDSTIP 00:00 - 00:00

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login