UPDATE: ‘WEEK VAN DE BELGISCHE MODE 2022’

Datum: 10 oktober 2022

Event Info

UPDATE: ‘Week van de Belgische Mode 2022’

>> Vernieuwde raamsticker <<
>> Mediapartnership & wedstrijd met nina: first come, first served <<

Van 10-16 oktober 2022 organiseren Creamoda & Mode Unie de vierde editie van de ‘Week van de Belgische mode (WVDBM) met als doel de consument nog meer bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode en lokaal winkelen!  We bieden jou als Belgisch modemerk de opportuniteit om jouw identiteit extra in de verf zetten. Dit zowel via jullie eigen online en offline communicatie, in jullie (eigen) winkels of multimerkwinkels die jullie merk(en) verkopen, alsook de communicatiekanalen van de Week van de Belgische mode.

>>> ANN VAN ELSEN TROTSE AMBASSADRICE
Dit jaar is bekend gezicht en populaire radiostem bij Joe Ann Van Elsen de trotse ambassadrice van de WVDBMAnn is een dynamische working mom van twee en fan van Belgische mode. 

>>> DEELNEMEN AAN DE WEEK VAN DE BELGISCHE MODE?
Als Creamoda lid ben je automatisch ingeschreven en ontvang je het promopakket, incl. 1 raamsticker. Extra’s zoals de nieuwe limited edition tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder).

Als niet-lid van Creamoda kan je ook deelnemen aan de WVDBM mits betaling van 175 € (excl. btw).
> Contacteer: luyckx@creamoda.be / buydaert@creamoda.be om te bevestigen of lid te worden.

!New

MEDIAPARTNERSHIP MET NINA 
Als mediapartner van de WVDBM, werken we dit jaar samen met nina het mode, beauty en lifestyle vrouwenweekblad bijgeleverd bij de weekendkrant van Het Laatste Nieuws. Tevens is de nieuwssite HLN.be de drukst bezochte nieuwssite van België.
> Op zaterdag 8 oktober verschijnt een volledige Belgische editie van Nina 
> Redactionele opportuniteiten: bezorg ons jouw verhaal, nieuwigheid, geplande acties, etc. en wij inspireren de redactie. Deadline: 31 juli 2022. Interesse? Contacteer: luyckx@creamoda.be / buydaert@creamoda.be.
> Als WVDBM deelnemer kan je genieten van een uitzonderlijk advertentietarief in nina.
Interesse? Contacteer: luyckx@creamoda.be / buydaert@creamoda.be.

Wedstrijd op Nina.be en Nina IG: ‘First come, first served’!
Creamoda leden kunnen deelnemen aan een wedstrijd op Nina.be en de IG pagina van Nina waarbij de fans kans maken op 5000 euro aan Belgische mode:
>elk deelnemend merk schenkt in ruil kleding ter waarde van 1000 euro (in te vullen naar wens)
>de wedstrijd wordt aangekondigd in Nina print op 8 oktober
>de wedstrijd wordt aangekondigd op IG via 1 IG story per merk ahv 1 key visual van herfst/winter 2022 collectie op 8, 10, 11, 12, 13 oktober. Op 14 oktober verschijnt 1 recap post op de IG feed van Nina.
>Creamoda verzamelt de winnaars. De merken verzenden de vouchers.

> Slechts 5 merken kunnen deelnemen, snel reageren is de boodschap!

Interesse? Stuur een mail naar luyckx@creamoda.be / buydaert@creamoda.be.

!New

VERNIEUWDE RAAMSTICKER WVDBM 2022
Elke deelnemer ontvangt een mooie raamsticker met daarop een enthousiaste foto van onze ambassadrice. Via de sticker kan je aantonen dat je trotse deelnemer van de WVDBM bent. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken!

Extra raamstickers bestellen?  
Contacteer: luyckx@creamoda.be / buydaert@creamoda.be.
> Een recent overzicht van het aantal winkels + taal van de raamsticker ontvangen we graag uiterlijk 31 augustus. 
Creamoda zal dit ook met jullie opvolgen op basis van het overzicht winkels 2021
Prijs: 9,5 euro per stuk
Download de raamsticker hier

MUSTHAVE TOTE BAGS
Je kan ook dit jaar nieuwe limited edition tote bags aankopen voor de klanten. Op de tas staat een unieke illustratie van Belgisch illustrator en populaire webcomic ‘Niet Nu Laura’. Via onze mediakanalen en de store locator op de website wordt actief promotie gemaakt voor deze must have tas. Zo weten consumenten in welke winkels ze deze kunnen scoren.

Limited edition tote bags bestellen?
Deadline: 31 juli ! Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk. 
Prijs: per 100 stuks = 2,40 euro per stuk (leden), 2,95 euro per stuk (niet-leden)
Bekijk de mock-up van de tas hier
Bestel de tassen hier

PROMOTED INSTAGRAM VISIBILITEIT
Als deelnemend merk kan je jullie H/W 2022 collectie aandacht geven via een instagram post en story op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda.
> Hiervoor kan je ons 10 beelden van de collectie bezorgen.
> De post/story wordt geplaatst in aanloop van de WVDBM en in willekeurige volgorde.
Prijs: 200 euro (excl. btw) voor 1 post en story op Creamoda (promoted) en Week van de Belgische mode instagram account.

Deelnemen aan de instagram actie?
Bevestigen kan hier of via luyckx@creamoda.be / buydaert@creamoda.be.

PROMOTED FACEBOOK VISIBILITEIT VIA GIVEAWAY
Als deelnemend merk kan je je inschrijven voor de giveaway actie op de Facebook pagina van de Week van de Belgische mode. In ruil schenk je een cadeau/prijs ter waarde van minimum 350 euro.
> Creamoda bereidt samen met jullie de wedstrijdvraag en content voor. Het merk bezorgt een bijhorende visual aan Creamoda en geeft feedback op de content.
> De giveaways komen in willekeurige volgorde aan bod in aanloop van, tijdens en vlak na de WVDBM. De posts worden ook gepromoot en bereiken zo een ruim aantal liefhebbers van Belgische mode.

Inschrijven voor de promoted giveaway actie
Bevestigen kan hier of via luyckx@creamoda.be / buydaert@creamoda.be.  .

INFLUENCERS 
Neem de influencers en content makers met wie jullie samenwerken en die helpen jullie merk in de kijker te zetten, mee in de communicatie over de WVDBM. Laat hen posten, organiseer een collab of andere acties om van deze vierde editie opnieuw een succes te maken.

> Creamoda lanceert voor de WVDBM zelf geen actieve campagne i.s.m. influencers (cfr. IKB Insta Story Week) maar zal wel haar relaties informeren en betrekken waar mogelijk.
> Indien je graag een ruilactie opzet met Ann Van Elsen als ambassadrice in aanloop van of tijdens de week, laat het dan zeker weten.


Ann Van Elsen x Oscar The Collection Herfst/Winter 2022

IN EEN NOTENDOP

Creamoda en Mode Unie zorgen voor maximale ondersteuning:

Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel

– Mediapartnership met nina en 100% Belgisch nummer op zaterdag 8 oktober

www.weekvandebelgischemode.be met:

  • store locator (met adressen van de winkels) voor de consument
  • logovermelding van de deelnemende merken

– Download hier de communicatie voor klanten/winkels en personaliseer waar nodig.

Promotiepakket met 1 raamsticker/merk. Extra stickers voor de winkels zijn betalend (cfr. hierboven).

Actieve promotie van de actie naar consumenten via de:

Push van de actie via Ann Van Elsen en haar netwerk

Wens je meer info of heb je een andere vraag, contacteer ons:

Wij houden jullie verder op de hoogte en kijken uit naar een
fantastische 4de editie van de Week van de Belgische mode. 

 

DATUM 10 oktober 2022
TIJDSTIP 00:00 - 00:00

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login