Belgische mode boven buitenlandse fast fashion!
Week van de Belgische mode – 11 t.e.m. 18 oktober
Van zaterdag 11 tot en met zaterdag 18 oktober vindt de zevende editie van de Week van de Belgische mode (WVDBM), een initiatief van sectorfederaties Creamoda en Mode Unie, plaats. Met ruim 1000 deelnemende winkels en 100 Belgische modemerken zal deze editie wederom heel wat consumenten enthousiasmeren. Het doel van deze actieweek is om Belgische modemerken en lokale moderetailers in de kijker te zetten en de voordelen van Belgische mode te benadrukken.
Wendy Luyckx van Creamoda legt uit: “We voelen vandaag aan dat steeds meer consumenten, van alle leeftijden en doelgroepen, kiezen voor Belgische mode. Een mooie evolutie voor de sector want ons land heeft een rijke modegeschiedenis en een heel wat modemerken waar we best trots op mogen zijn. Door Belgisch te kopen, ondersteunen consumenten de lokale economie en kiezen ze bewust voor kwalitatieve kledingstukken waar ze lang van kunnen genieten.
“Belgische mode heeft in alle prijssegmenten en voor alle types consumenten veel te bieden. We zien dan ook dat meer en meer consumenten specifiek kiezen voor Belgisch en dat ze hun kledingbudget liever kwalitatief en duurzaam besteden. Een overvloed aan lage kwaliteitskledij van goedkope Chinese webshops met onfrisse praktijken, vergroot het besef bij consumenten over bewust mode kopen. Belgische modemerken, gekocht bij lokale handelaars, hebben hier duidelijk een streep voor. Belgische mode blijft dan ook verkoopargument nummer één bij moderetailers.”, zegt Isolde Delanghe van Mode Unie.
Brugge als gaststad
Dit jaar zet Brugge als gaststad stevig de schouders onder de Week. Als echte shoppingstad stelt Brugge alles in het werk om consumenten tijdens de Week in de watten te leggen.
Zo trakteert de West-Vlaamse hoofdstad bezoekers tijdens de WVDBM op een reeks evenementen, waaronder twee grote modeshows op de Dijver in het historisch stadscentrum. De deelnemende winkels in Brugge zijn te herkennen aan de WVDBM raamstickers op de etalages.
De Zussen Coorevits als ambassadeurs
Annelien en Stephanie Coorevits, het energieke duo achter de populaire podcast ‘De Zussen Coorevits’ zijn dit jaar de trotse ambassadeurs van onze actieweek. In gaststad Brugge en ver daarbuiten zullen zij enthousiast hun schouders zetten om de WVDBM zo breed mogelijk te promoten.
De dynamische zussen zijn niet alleen bekend door/van de podcast ‘De Zussen Coorevits’, maar ook als liefdevolle zussen, energieke vrouwen en ondernemers met een passie voor mode. Ze brengen hun authentieke kijk op mode, ondernemerschap en lifestyle mee naar de Week en zorgen zo mee voor een krachtige impuls rond de campagne.
Op www.wvdbm.be kunnen consumenten terecht voor alle informatie over dit initiatief. De deelnemende winkels en merken zijn te herkennen aan de raamsticker en terug te vinden via de store locator.
Meer informatie over alle acties in Brugge vind je hier: http://www.brugge.be/weekvandebelgischemode
Meer informatie over de WVDBM in het algemeen vind je hier: https://wvdbm.be/
Niet voor publicatie
Perscontact:
>>Wendy Luyckx – communicatieverantwoordelijke Creamoda:
0476/99 90 57 – luyckx@creamoda.be
Alle visuals zijn hier te downloaden