Brussel, 10 septembe 2020 – Sectorfederaties Mode Unie en Creamoda organiseren van 12 tot 18 oktober 2020 de tweede editie van de Week van de Belgische mode (WVDBM). Deze Week heeft als doel Belgische mode en haar modemerken in de kijker te zetten en breder bekend te maken. Het is belangrijk om bewustzijn te creëren over de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel.

Chiel Sterckx van Mode Unie legt uit: “Belgische mode heeft ongelofelijk veel te bieden en daar mogen we absoluut trots op zijn! Die boodschap willen we dan ook uitdragen met onze Week van de Belgische mode. In 2020 kunnen we rekenen op Tessenderlo dat zich terecht profileert als een bloeiend lokaal handelscentrum. Na het moeizame voorjaar door corona zal onze campagne in het najaar volop kleur geven aan de modewinkels in Tessenderlo.”

Tessenderlo zet zich al jaren uitgebreid in de kijker als winkeldorp. “Winkeldorp Tessenderlo is inmiddels een begrip in de streek. Door een goede samenwerking tussen de gemeente, de Lokale Handelsraad en de ondernemers zelf zetten we onze lokale handel het hele jaar door in de kijker. De samenwerking met Mode Unie en Creamoda voor de Week van de Belgische mode zal hier zeker toe bijdragen”, aldus Gie Reynders, voorzitter UNIZO Tessenderlo. “Corona gooide ondernemers een bewogen jaar voor de voeten. Als lokale ondernemersorganisatie slaan we de handen dan ook meer dan ooit in elkaar om consumenten naar ‘Looi’ te brengen.”

Ook burgemeester Fons Verwimp verwelkomt de WVDBM met open armen: “We bewijzen met onze dorpskern dat Tessenderlo de naam ‘winkeldorp’ zeker waard is. Door de combinatie van diverse winkels en horeca bedient onze gemeente zowel de run- als de funshoppers. Het gratis parkeren in het centrum is daarbovenop een geapprecieerde meerwaarde. Als gemeentebestuur ondersteunen we onze lokale economie dan ook ten volle. Looienaars en inwoners van omliggende gemeenten kennen al langer de troeven van Tessenderlo. Met de Week van de Belgische mode zetten we dit voor iedereen in de kijker.”

De Looise deelnemende winkels aan de WVDBM zijn te herkennen aan de Belgische vlaggen in de etalage, een Belgische ballonnentoren voor de deur en een raamsticker met (Limburgs) campagnegezicht Virginie Claes. “Winkeldorp Tessenderlo voorziet voor haar lokale shoppers 1.000 exclusieve tote bags met het WVDBM ontwerp van Axelle Rose Zwartjes, gecombineerd met het ‘Winkelhier in Tessenderlo’ logo. Er worden, naast tal van acties, ook 200 WVDBM modebons verloot ter waarde van 25 euro per stuk om iedereen warm te maken voor de Week in ons Winkeldorp Tessenderlo”, sluit Gie Reynders af.

Perscontact Mode Unie:
Chiel Sterckx
0472/41 45 67
[email protected]

Perscontact Creamoda
Wendy Luyckx
0476/99 90 57
[email protected] 

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login