Vanaf 11 mei kunnen we – als alles naar behoren evolueert – opnieuw de deuren van onze mode winkel(s) openen: consumenten ontvangen, hen verwennen en mooi maken. We verlangen er allemaal naar dat jullie medewerkers, collega’s en klanten opnieuw met trots hun job kunnen doen, en dit in alle veiligheid, doordacht en volgens de regels. Niet allen voor de merken onder jullie met eigen winkels maar ook voor de merken zonder eigen verkooppunten is het relevant te weten welk materiaal voorhanden is.
SECTORGIDS VOOR MODE ONDERNEMERS?
Werkgevers en vakbonden bereikten een akkoord rond de maatregelen tot heropening van modewinkels op 11 mei. Elk van de merken met eigen winkels is vandaag druk bezig met het treffen van de nodige voorbereidingen hiervoor.
Onze sectorpartner Mode Unie stelde een ‘Gids voor mode ondernemers’ op met daarin alle info en tips om de winkel(s) veilig te kunnen heropenen. In de gids wordt een onderscheid gemaakt tussen zaken die verplicht zijn en zaken die aanbevolen worden. Verplichtingen gelden voor alle modezaken. De aanbevelingen zijn individueel per winkel te bekijken waar mogelijk.
De pagina’s 1 tot 20 behandelen algemene maatregelen die verplicht toe te passen zijn in je zaak. Het hoofdstuk ‘sectorspecifieke maatregelen binnen de modesector’ geldt specifiek voor onze sector (vanaf pagina 20). Hier dient een onderscheid gemaakt te worden:
• Basismaatregelen zijn verplicht voor iedereen
• Vrijblijvende voorbeelden kunnen bekeken worden per individuele winkel
Naast de sectorgids ontwikkelde Mode Unie nog een aantal andere creatieve tools om de heropstart veilig te doen verlopen waaronder social distancing vloerstickers en affiches voor klanten en personeel. Misschien ook iets voor jullie winkel(s)?
Download hier de sectorgids en de tools van Mode Unie en hier het Phoenixplan van Comeos.
WINKELEN OP AFSPRAAK (WOA)?
Omnichannel expert TailorFIT lanceert het initiatief ‘Winkelen op Afspraak’, een doordacht concept dat toont dat een veilig winkelbezoek perfect kan, met respect voor de Corona-maatregelen en onze burgerplicht om een tweede piek van het virus te vermijden én respect voor de veiligheid van de consumenten en werknemers die voldoende afstand van mekaar moeten kunnen houden.
WHAT’S IN IT FOR YOU?
- WOA is een extra kanaal om nieuwe klanten te werven
- WOA is een gebruiksvriendelijke tool: in slechts 3 clicks heeft elke bestaande of nieuwe klant toegang tot een afspraak in (één van) jouw winkels
- WOA is een weinig tijdrovende tool: in no time zijn al jouw winkel(s) live op het platform met maximale flexibiliteit
- WOA geeft de mogelijkheid om klanten proactief te benaderen met een voorstel voor een veilig winkelbezoek
Wij geloven dat dit initiatief jullie kan helpen om de heropening van de winkels en het ontvangen van de klanten op een meer doordachte en veilige manier te laten verlopen.
Vind je het ook de moeite waard om dit concept te integreren in jullie heropstartstrategie?
Registreer op www.winkelenopafspraak.com voor meer info of contacteer Louise Vandaele – [email protected] – +32 474 778060.
VEEL SUCCES MET DE HEROPENING VAN DE WINKEL(S)!
#SAMENSTERK