SAVE THE DATE: 7de editie ‘Week van de Belgische mode’, 11 – 18 oktober 2025

Datum: 11 oktober 2025

Event Info

 

SAVE THE DATE:

7de editie ‘Week van de Belgische mode’

11 – 18 oktober 2025

De voorbereidingen voor de Week van de Belgische mode zijn volop aan de gang! Je zag de beelden van onze zonovergoten fotoshoot met de Zussen Coorevits in gaststad Brugge waarschijnlijk al passeren op sociale media: het wordt opnieuw een spetterende editie!
 
Tijdens de Week, van 11 tot 18 oktober, zetten we onze Belgische modemerken én lokale modewinkeliers in de kijker en enthousiasmeren we de consument om lokaal te kopen en Belgisch te shoppen.
 
We bieden jou tijdens de WVDBM de opportuniteit om als Belgisch modemerk je identiteit extra in de verf te zetten. Dit zowel via jullie eigen online en offline communicatie, in jullie (eigen) winkels of klanten multimerkenwinkels (die jullie merk(en) verkopen), alsook de communicatiekanalen van de Week van de Belgische mode. 

DE ZUSSEN COOREVITS ALS CAMPAGNEGEZICHT

We zijn enthousiast dit jaar samen te werken met Annelien & Stephanie Coorevits, het energieke duo achter de populaire podcast De Zussen Coorevits’. In gaststad Brugge en ver daarbuiten zullen zij enthousiast hun schouders zetten om de WVDBM zo breed mogelijk te promoten.
 
Tijdens de Week van de Belgische Mode verwelkomen we hen dan ook met trots als onze ambassadeurs. Deze dynamische zussen zijn niet alleen bekend van dé podcast ‘De Zussen Coorevits’, maar ook als liefdevolle zussen, energieke vrouwen en ondernemers met een passie voor mode. 


Annelien Coorevits en Stephanie Coorevits (v.l.n.r.) in gaststad Brugge @Stephanie Smeets Photography

Annelien is een veelzijdige mediapersoonlijkheid en is de drijvende kracht achter het succesvolle modelabel ‘AC by Annelien Coorevits’. Stephanie, kinderpsychologe én modeliefhebber, deelt haar inzichten wekelijks in haar eigen moderubriek en benadrukt het belang van persoonlijke stijl boven trends. 

Als trotse ambassadeurs brengen brengen ze  hun authentieke kijk op mode, ondernemerschap en lifestyle mee naar de Week van de Belgische Mode. Hun enthousiasme en bereik zorgen voor een krachtige impuls voor de campagne en het inspireren van een breed publiek.

DEELNEMEN AAN DE WEEK VAN DE BELGISCHE MODE?

Als Creamoda lid ben je automatisch ingeschreven als deelnemer van de WVDBM en ontvang je het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra’s zoals de nieuwe tote bags, raamstickers en visibiliteit op sociale media zijn betalend (cfr. lager in deze communicatie).

Als niet-lid van Creamoda kan je deelnemen aan de Week van de Belgische mode en betaal je 175 euro (excl. btw).  Deelname bevestigen of interesse in lidmaatschap bij Creamoda ?

>> Om je deelname te bevestigen, stuur een mail naar [email protected]

RAAMSTICKERS
Met de raamstickers van de WVDBM kan je aantonen trotse deelnemer te zijn van deze actie. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken! Je hebt keuze uit de raamsticker met het gezicht van onze ambassadeurs of raamsticker met logo WVDBM. Het ontwerp van de sticker is volop aan de gang, we houden je op de hoogte via onze kanalen. 

MUSTHAVE TOTE BAGS
Ook deze 7de editie kan je nieuwe limited edition tote bags aankopen om de klanten mee te verrassen in jullie eigen winkels of als give-away bij een aankoop via de webshop. Meer info over de designer en ontwerp volgt later 

PROMOTED INSTAGRAM VISIBILITEIT

De deelnemende merken hebben de mogelijkheid de H/W 2025 collectie in de spotlight te zetten via een instagram post &story op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda.
> Je bezorgt een reeks van 10 beelden van de collectie aan [email protected]. De post/story verschijnt in aanloop van de WVDBM. 
Prijs: 265 euro (excl. btw) voor 1 post en 1 story (promoted) op Creamoda en Week van de Belgische mode instagram account.

>> Om je deelname te bevestigen, stuur een mail naar [email protected]


Promoted instagram visibiliteit #WeekvandeBelgischemode 2024
 

PROMOTED FACEBOOK VISIBILITEIT VIA GIVEAWAY
De deelnemende merken kunnen zich kandidaat stellen voor een reeks giveaways op de Facebook pagina van de Week van de Belgische mode en schenken in ruil een cadeau/prijs ter waarde van minimum 350 euro.

> Creamoda bereidt de wedstrijdvraag en content voor. Het merk bezorgt een bijhorende visual aan Creamoda en geeft feedback op de content. 
> De giveaways verschijnen in aanloop van, tijdens en vlak na de WVDBM, in willekeurige volgorde. De posts worden gepromoot en bereiken zo maximaal de Belgische modeliefhebbers. Uit vorige edities is gebleken dat de giveaways zeer succesvol zijn en een groot bereik genereren. 

>> Om je deelname te bevestigen, stuur een mail naar [email protected]

 JOUW VERHAAL IN BILLIE? DAT KAN!
Als deelnemer aan de WVDBM kan je je merk ook redactioneel in de kijker zetten. Heb jij een sterk verhaal over je merk, een nieuw initiatief, of een toffe samenwerking met een winkel, een ander Belgisch mode of lifestylemerk, een influencer of een ondernemer in de buurt? We verzamelen alle verhalen en geven deze door aan de redactie van Billie. Zij maken de selectie, dus wie weet verschijnt jouw verhaal wel in de editie van Billie rond Belgische mode.

> Stuur je verhaal door naar [email protected]

 CONTENT CREATORS & INFLUENCERS x WVDBM
Neem zeker de content creators en influencers met wie jullie samenwerken mee in de communicatie over de Week van de Belgische mode. Laat hen posten, vloggen, bloggen of andere acties doen om van deze zevende editie opnieuw een succes te maken.


WHAT’S IN IT FOR ME?

Creamoda en Mode Unie zorgen voor maximale ondersteuning

Billie, de weekendbijlage bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg, brengt een volledig magazine in Belgische mode op zaterdag 11 oktober.
Paginagrote print advertenties in vier nationale kranten op donderdag 9 oktober
Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel
www.weekvandebelgischemode.be met store locator incl. adressen van de winkels zodat de consument je winkel(s) kan vinden en logovermelding van de deelnemende merken
Sociale media visibiliteit via Instagram post/story en/of Facebook Giveaway.
Als deelnemer aan de WVDBM kan je je merk ook redactioneel in de kijker zetten.
– Download hier de communicatie voor klanten/winkels en personaliseer waar nodig.
Promotiepakket met 1 raamsticker/merk. Extra stickers voor de winkels zijn betalend.
Actieve promotie van de actie naar consumenten via de:

Push van de actie via de persoonlijke kanalen van Annelien en Stephanie/of beter Zussen Coorevits

Zet je merk in de kijker, versterk de Belgische modesector, en inspireer consumenten met jouw verhaal. We kijken ernaar uit om er samen opnieuw een geslaagde editie 2025 van te maken!

Meer info? [email protected] of via 0476/99.90.57

Het Creamoda team, 
Wendy, Laura & Dominique

DATUM 11 oktober 2025
TIJDSTIP 00:00 - 00:00

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login