United for Influencers in Dialogue

United for Influencers: sector bundelt krachten voor betere bescherming, professionalisering en ethische reclame

Creators krijgen steeds vaker te maken met frustraties binnen het influencerlandschap. Van versnipperde richtlijnen tot praktische problemen zoals plots verlies van accounts en een gebrek aan professionele ondersteuning en bijgevolg het vertrouwen van de consumenten: de uitdagingen stapelen zich op. De sector heeft geluisterd en besloten in actie te komen voor een betere bescherming van de consumenten.

Op initiatief van de Influencer Marketing Alliance en de Raad voor Reclame hebben de sectororganisaties IMA, FeWeb en Raad voor Reclame en zijn leden ACC, BAM, UBA, UMA en JEP zich verenigd in het Belgische collectief “United for Influencers”. Hun doel? Samen werken aan betere bescherming en meer professionalisering voor iedereen binnen de influencerwereld.

Op 10 juni organiseert United for Influencers daarom een event waar alle actoren uit de sector — van creators, merken en agencies tot platforms en beleidsmakers — samenkomen om met elkaar in dialoog te gaan. Tijdens dit event wordt bovendien alvast een voorproefje van het Influencer Certificaat gedeeld, dat deze sectororganisaties in september samen met de steun van EASA lanceren.

United for Influencers in Dialogue: twee rondetafels, één missie
Geen droge presentaties of vage speeches, maar twee boeiende gesprekken waarin we samen vooruit willen. We gaan aan tafel met mensen die het kunnen weten, en vooral willen veranderen. 

Round Table 1 | Fragmentation in the landscape: multiple sets of guidelines
Hoe zorgen we voor duidelijkheid voor creators? We brengen creators samen met beleidsmakers, juristen en sectororganisaties om in dialoog te gaan over regels, verantwoordelijkheden en hoe we creators beter kunnen informeren en sensibiliseren.

Round Table 2 | Working better together
Hoe kunnen creators, merken, agencies en platforms beter samenwerken? We leggen concrete cases op tafel: van vage briefings en verloren accounts tot succesvolle campagnes waarin alles klikte. Dit gesprek focust op waar het beter kan en op wat al goed werkt.

Sneak peek: het Influencer Certificaat
Tijdens het event geven we ook een exclusieve eerste blik op het gloednieuwe Influencer
Certificaat, dat in september 2025 gelanceerd wordt. Het doel? Meer duidelijkheid, bescherming en erkenning voor iedereen in de sector. Niet te missen, dus!

Praktisch
10 juni 2025 – 13u00 – 16u30

  • 13u00 – 13u30: Welcome & arrival
  • 13u30 – 13u45: Opening remarks
  • 13u45 – 15u20: Round table discussions
  • 15u20 – 15u45: Sneak peek Influencer Certificate
  • 15u45 – 16u00: Closing & key take-aways
  • 16u00 – 16u30: Aftertalks

Mix Brussels
Gratis toegang (maar plaatsen zijn beperkt!)

Inschrijven kan via deze link.

Nog niet uitgepraat?

Blijf gerust plakken voor de Stellar Influence Talks die meteen daarna starten. Als deelnemer van
United for Influencers in Dialogue krijg je bovendien een mooie korting op je ticket.

Georganiseerd door Influencer Marketing Alliance en de Raad voor Reclame, samen met FeWeb,
UBA, ACC, BAM, UMA en JEP, en de steun van EASA.

Contact
Voor vragen in verband met dit persbericht:
▪ Influencer Marketing Alliance: Kel Wouters | +32 485 53 50 60
▪ Raad voor Reclame: Magali Herssens | +32485241961 en Any Courbet | +3247734762

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login