{"id":8130,"date":"2021-11-24T01:06:45","date_gmt":"2021-11-23T23:06:45","guid":{"rendered":"https:\/\/www.creamoda.be\/?p=8130"},"modified":"2022-03-17T16:28:00","modified_gmt":"2022-03-17T14:28:00","slug":"610-week-van-de-belgische-mode-mode-om-te-koesteren","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.creamoda.be\/nl\/610-week-van-de-belgische-mode-mode-om-te-koesteren\/","title":{"rendered":"Week van de Belgische Mode: mode om te koesteren !"},"content":{"rendered":"

11-17\u00a0oktober 2021\u00a0<\/strong><\/p>\n

Bijzondere tijden scheppen vaak ook bijzondere kansen. Na dit turbulent jaar zien we dat\u00a0de roep om lokaal en Belgisch te kopen steeds luider klinkt<\/strong>.<\/strong>\u00a0Consumenten zijn bewuster van wat ze kopen en vooral ook van waar ze hun kledij kopen. Meer dan ooit willen ze hun eigen, lokale economie ondersteunen, vinden ze de service van lokale handelaars belangrijk en waarderen ze ons diverse aanbod. Consumenten zijn bovendien trots om Belgische mode te dragen!<\/p>\n

WAAROM DE ‘WEEK VAN DE BELGISCHE MODE’?<\/strong>
\nCreamoda<\/a>\u00a0&\u00a0Mode Unie<\/a>\u00a0organiseren dit jaar de\u00a0derde editie van de ‘Week van de Belgische mode (WVDBM)<\/strong>.\u00a0Deze week heeft als doel de\u00a0consument bewuster te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode\u00a0<\/strong>en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen = bijdragen aan de lokale gemeenschap! Consumenten beseffen dat dit nu, meer dan ooit, noodzakelijk is voor onze economie en samenleving.<\/p>\n

Na reeds\u00a0twee succesvolle edities<\/strong>, met vorig jaar 900 deelnemende winkelpunten en 90 Belgische modemerken, zijn we er dan ook van overtuigd dat de derde editie groter wordt en nog meer weerklank zal vinden bij consumenten en media.<\/p>\n

WANNEER?<\/strong>
\nVan\u00a011 – 17 oktober 2021\u00a0<\/strong>kan jij als Belgisch merk jouw\u00a0identiteit extra in de verf zetten via jullie online en offline communicatie, in jullie (eigen) winkels. Ook de multimerkwinkels die jullie merk(en) verkopen zullen op hun beurt de Belgische merken in de kijker zetten.<\/p>\n

KIM VAN ONCEN ALS GEZICHT<\/strong>
\nDe ambassadrice van de WVDBM is dit jaar\u00a0
Kim Van Oncen<\/a>,\u00a0beter bekend als actrice Saartje uit de populaire VRT E\u00e9n reeks \u2018Dertigers\u2019 en\u00a0haar vele recente media optredens. Kim draagt Belgische mode een warm hart toe en zal deze actie ten volle mee ondersteunen. Haar gezicht komt op de raamaffiches, ze is aanwezig in de gaststad en zal via haar sociale media kanalen de Week in de kijker zetten. Tijdens de WVDBM zelf komt Kim in heel wat media om ook daar Belgische mode te promoten.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

RAAMSTICKER!<\/strong>
\nAls deelnemer ontvang je een\u00a0A2 raamsticker\u00a0<\/strong>met daarop het gezicht van Kim Van Oncen waarmee je kan aantonen dat je deelneemt aan deze actie. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken!
\n> De visual van de raamsticker kan je\u00a0<\/em>
hier<\/a><\/em>\u00a0downloaden zodat je deze in je online communicatie kan meenemen indien gewenst.\u00a0<\/em><\/p>\n

LIMITED EDITION TOTE BAG<\/strong>
\nOm extra consumenten aan te trekken, voorzien we ook dit jaar de mogelijkheid om\u00a0limited edition tote bags\u00a0<\/strong>aan te kopen die consumenten bv bij aankoop van minimum 100 euro krijgen bij \u00e9\u00e9n van de deelnemende winkels. Op de tas staat een unieke illustratie van\u00a0
Belgisch illustrator Klaartje Busselot<\/a>. Via al onze mediakanalen en de store locator op de website wordt actief promotie gemaakt voor deze limited edition tas. Op deze manier weten consumenten dat ze de tas bv in jouw winkel kunnen scoren.<\/p>\n

> Als merk kan je de tassen dus aankopen om te verdelen in je eigen winkels of als give-away\/extraatje bij een aankoop via de webshop.\u00a0<\/em>
\n> Download\u00a0
hier<\/a>\u00a0de mock-up van de limited edition tote bag.<\/em><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

INSTAGRAM VISIBILITEIT<\/strong>
\nDe deelnemende merken hebben de mogelijkheid de H\/W 2021 collectie in de spotlight te zetten via een\u00a0instagram post en story<\/strong>\u00a0op\u00a0de account van de\u00a0
Week van de Belgische mode<\/a>\u00a0en\u00a0Creamoda<\/a>. Hiervoor kan je ons een aantal beelden van de collectie bezorgen van zodra deze beschikbaar zijn.\u00a0De post zal worden geplaatst in aanloop van de Week en in willekeurige volgorde.<\/p>\n

> De kost hiervoor bedraagt 150 euro excl. btw. Bevestigen kan\u00a0<\/em>hier<\/a>.<\/em><\/p>\n

INFLUENCERS<\/strong>
\nNeem de\u00a0influencers\u00a0<\/strong>en\u00a0content creators\u00a0<\/strong>met wie jullie samenwerken en die helpen jullie merk in de kijker te zetten, mee in de communicatie over de Week van de Belgische Mode. Laat hen posten, bloggen of andere leuke dingen doen om van deze derde editie opnieuw een mooie ervaring te maken. Creamoda lanceert voor de WVDBM zelf geen actieve campagne met influencers (cfr. IKB Insta Story Week) maar zal wel haar relaties informeren en betrekken waar mogelijk.<\/p>\n

DEELNEMEN?<\/strong>
\nAls\u00a0Creamoda lid\u00a0<\/strong>ben je\u00a0automatisch ingeschreven<\/strong>\u00a0als deelnemer van de WVDBM en ontvang je het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra’s zoals tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder)<\/p>\n

Als\u00a0niet-lid van Creamoda\u00a0<\/strong>kan je deelnemen aan de WVDBM tegen betaling van 150 euro excl. btw. Je ontvangt dan het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra’s zoals tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder).
\nBevestig\u00a0
hier<\/strong><\/a>\u00a0je deelname als niet-lid en laat ons weten indien je interesse hebt in lidmaatschap.<\/p>\n

\"\"bestel je graag de\u00a0\u00a0limited edition tote bags\u00a0<\/strong>met unieke illustratie\u00a0van\u00a0Klaartje Busselot<\/a>\u00a0voor de winkels of webshop, dan ontvangen we graag de bestelling\u00a0v\u00f3\u00f3r 20 juni ! Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk.\u00a0<\/strong>
\nPrijs:\u00a0per 100 stuks = 2,30 euro per stuk
\nBekijk de mock-up van de tas\u00a0
hier<\/a>
\nBestel de tassen\u00a0
hier<\/a><\/p>\n

\"\"bestel je graag de\u00a0raamstickers<\/strong>\u00a0voor jullie eigen winkels, contacteer\u00a0>>><\/strong>\u00a0Wendy Luyckx via\u00a0luyckx@creamoda.be<\/a>\u00a0of 0476\/999057. Een recent overzicht van het aantal winkels + taal van de raamsticker ontvangen we graag\u00a0uiterlijk half augustus.\u00a0<\/strong>Creamoda zal dit ook met jullie persoonlijk opvolgen op basis van het overzicht winkels 2020.
\nPrijs: 9\u00a0euro per stuk
\nBekijk de raamsticker\u00a0hier\u00a0in\u00a0
Nederlands<\/a>,\u00a0Frans<\/a>\u00a0<\/strong>en\u00a0tweetalig<\/a><\/p>\n

\"\"wens je visibiliteit voor je merk via\u00a0Instagram<\/strong>,\u00a0contacteer\u00a0>>><\/strong>\u00a0Wendy Luyckx via\u00a0luyckx@creamoda.be<\/a>\u00a0of 0476\/999057
\nPrijs: 150 euro excl. btw voor 1 post\/story op\u00a0
Week van de Belgische mode<\/a>\u00a0en\u00a0Creamoda<\/a>\u00a0account.
\nBevestigen kan\u00a0
hier<\/a>.<\/p>\n

CREAMODA EN MODE UNIE ZORGEN VOOR HEEL WAT ONDERSTEUNING:<\/strong><\/p>\n

– Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online +\u00a0audiovisueel
\n–\u00a0
www.weekvandebelgischemode.be<\/a>\u00a0met:<\/p>\n