Webinar: Inclusive marketing in fashion: Why should you?
Op 16 februari organiseerden we het webinar: Inclusive marketing in fashion: Why should you?, in samenwerking met Hamza Ouamari, inclusieve marketeer, en Farah El Bastani, modestyliste en creative ondernemer. We stelden ons hierbij de vraag of fashion en inclusie onlosmakelijk verbonden zijn met mekaar en, zo ja, hoe merken er vandaag mee aan de slag kunnen.
Volgens heel wat bronnen en experten wordt het vandaag steeds belangrijker dat bedrijven inclusiever te werk gaan in hun marketing en in hun teams. Vaak hebben modemerken geen duidelijk idee hoe ze met diversiteit en inclusie moeten beginnen. Daardoor gaan velen onder hen oppervlakkig te werk en maken ze fouten. Vaak ontbreekt het aan onderzoek of een authentieke aanpak.
DIVERSITEIT IS EEN REALITEIT. INCLUSIE IS HET HARDE WERK.
Om onze modemerken te ondersteunen bij deze evolutie, besloten we om een introductieworkshop op te zetten. Tijdens deze online bijeenkomst gaven Hamza & Farah de deelnemers meer inzicht in inclusieve communicatie en hoe je doelgroepen op een inclusieve wijze bereikt. We ontdekten hoe inclusie en fashion onlosmakelijk verbonden zijn en hoe modemerken er zelf mee aan de slag kan. Diversiteit is vandaag een realiteit. Inclusie is het harde werk
Fashion United was erbij en maakte een verslag.
Je kan het hier lezen.
>>Wie interesse heeft in de opname van het webinar of de presentatie, contacteer Wendy Luyckx, [email protected]