bAwear Social

bAwear Social Transparantie en traceerbaarheid in de textielketen

Met steun van FIDO (Federaal Instituut voor Duurzame Ontwikkeling, met als beleids- verantwoordelijke federaal Minister van Duurzame Ontwikkeling Khattabi) gaan we dit jaar verder door een nieuwe module toe te voegen aan het systeem waardoor we naast milieu impact rapporteren, eind dit jaar ook sociale impact zouden moeten kunnen rapporteren.

De bAwear Social tool is een zelfevaluatie-instrument voor KMO’s om inzicht te geven in sociale naleving van hun toeleveringsketens.

Sinds de aankondiging van het project hebben meerdere bedrijven zich aangemeld om de nieuwe Self Assessment tool uit te proberen. De bedrijven Sioen Industries, Belconfect, Alsico, Van Heurck, Celesta, Bamboo Belgium en Liebaert Textiles toonden interesse. Zij zijn momenteel stand-by tot de Self Assesment Questionaire klaar is.

Gesteund door:

In samenwerking met:

Home Eurofins

Instagram

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login