Belgische fabrikant L&V Fashion
neemt mannenmerk Zilton over
L&V Fashion, een Belgische fabrikant van kwalitatieve bovenkleding uit Ingelmunster, kondigt de overname aan van Zilton. Het mannenmodemerk was onderdeel van de recent failliet verklaarde Duror Fashion Group.
Terre Bleue, Gigue en Zilton maakten deel uit van de modegroep Duror Fashion Group, die eind juni de boeken neerlegde. Voor de damesmerken is er nog geen oplossing gevonden, maar er zouden wel gesprekken lopen met potentiële overnemers. Zilton heeft alvast een redder gevonden in het West-Vlaamse L&V Fashion, een familiebedrijf dat bekendstaat om zijn bovenkleding. Het wordt geleid door Tine Vandaele, samen met haar dochter Line en zoon Robin Lapeirre.
L&V Fashion biedt verschillende diensten aan, waaronder personalisatie van bedrijfshemden. Ook beheren ze eigen merken, zoals het hemdenmerk Martin Maple. De zaakvoerders streven naar het maken van duurzame en kwalitatieve producten. Kwaliteit en vakmanschap zijn volgens het bedrijf dan ook de kernwaarden van L&V Fashion. De kleding van hun eigen merk Martin Maple wordt in Europa geproduceerd, daarnaast produceert L&V Fashion ook in China, Turkije en Marokko. Zowel voor de modeproducten als voor de bedrijfskleding biedt L&V Fashion steeds vaker producten aan op basis van duurzame materialen, zoals Tencel of stoffen op basis van bamboe.
Zaakvoerster Tine Vandaele licht de overname van Zilton toe: ‘We zijn enorm trots om een merk als Zilton aan ons portfolio toe te voegen. We geloven sterk in de kracht van Belgische mode en zullen er alles aan doen om de unieke identiteit van Zilton te bewaren en te versterken.’ Het verdwijnen van een sterk merk als Zilton zou erg jammer zijn voor de Belgische markt, klinkt het bij Vandaele.
Toekomst
Het doel is om het DNA van het merk te bewaren. Dat hoopt L&V te doen door een deel van het Zilton-team aan boord te halen en mee te laten borduren aan de toekomst van het merk.
‘We zien een spannende toekomst voor ons waarin we zowel de rijke historie van Zilton eren als innovatieve stappen zetten om aan de moderne vraag van de markt te voldoen,’ aldus Tine Vandaele. ‘Daarnaast zullen we blijven investeren in onze eigen merken, zoals Martin Maple, om zo de service en kwaliteit van ons aanbod verder te versterken.’
Bron: