Nieuw: “digital bodytype shopping”
Marie Méro integreert als eerste Belgische modemerk de “matchmaker software” van Contour Lab in haar online webshop.
Marie Méro is het eerste Belgische merk dat de “matchmaker software”, ontwikkeld door de Belgische startup Contour Lab, integreert in haar webshop. Klanten kunnen vanaf nu online hun lichaamstype laten analyseren en krijgen dan een gepersonaliseerde en gesorteerde productpagina te zien met de kledingstukken die hun het mooiste flatteren.
Yentl Desmyter, Marketing Manager Marie Méro, is alvast bijzonder enthousiast: “Persoonlijk stijladvies en een excellente service zijn twee van de belangrijkste pijlers van Marie Méro, zowel in onze shops als online. We geloven heel sterk in de kracht van Artificial Intelligence en het gebruik van Machine Learning dat zal toelaten klanten alsmaar beter kledingadvies te geven. Ik ben dan ook heel blij dat we als eerste Belgisch modemerk de “Matchmaker software” van Contour Lab kunnen lanceren en onze klanten zo toegang bieden tot digitale bodytype shopping.”
Contour Lab laat modemerken toe om gepersonaliseerd kledingadvies te geven aan de bezoekers van hun webshop. “Inderdaad onze klanten genieten voortaan ook online van aangepast kledingadvies. Net zoals onze Fashion Advisors in onze Concept Stores kunnen we op onze webshop via AI de juiste kledingkeuzes voorstellen op basis van het lichaamstype van de bezoeker.” gaat Yentl verder.
“Uniek is dat mensen aanbevelingen krijgen over kledingstukken uit de collectie op basis van hun eigen lichaamstype zodat ze altijd met zekerheid een stuk kunnen aankopen dat hen flatteert.” aldus Christine Hadinoto, founder Contour Lab.
Op dit moment beveelt Contour Lab enkel de juiste kledingstukken uit de collectie aan en daarbij draait het niet om de maat, wel om de juiste pasvorm & styling. Uniek is dat mensen aanbevelingen krijgen over kledingstukken uit de collectie op basis van hun eigen lichaamstype zodat ze altijd met zekerheid een stuk kunnen aankopen dat hen flatteert.
“Onze missie draait om het stimuleren van meer body positivity en het bijdragen aan meer duurzaamheid in de modesector.” zo vertelt Christina Hadinoto, Founder van Contour Lab. “Onze innovatieve software leert bij door het surfgedrag van klanten en wordt dus steeds slimmer. Op die manier kunnen we hen steeds beter persoonlijk helpen. Minder retours en happy customers dus. En, daar zijn we van overtuigd, een tevreden klant telt voor twee.”
- Voor vragen of meer informatie over het persbericht, contacteer:
>Wendy Luyckx, [email protected]
>Laura Buydaert, [email protected]