Consument loopt warm voor Belgische mode!

Zellik, donderdag 10 oktober – Van zaterdag 12 tot en met zaterdag 19 oktober vindt de zesde editie Week van de Belgische mode (WVDBM), een initiatief van sectorfederaties Creamoda en Mode Unie, plaats. Met ruim 1000 deelnemende winkels en 100 Belgische modemerken belooft deze editie wederom heel wat consumenten te enthousiasmeren. Het doel van deze actieweek is om Belgische modemerken en de lokale handelaars die ze verkopen in de kijker te zetten en breder bekend te maken.

Wendy Luyckx van Creamoda legt uit: 

“We voelen vandaag aan dat steeds meer consumenten, vrouwen zowel mannen en kinderen, kiezen voor Belgische mode. Een mooie evolutie voor de sector want ons land heeft een rijke modegeschiedenis en een breed scala aan modemerken waar we nog meer trots op mogen zijn. Door Belgisch te kopen, ondersteunen consumenten de lokale economie en kiezen ze bewust voor kwalitatieve kledingstukken die lang meegaan. Een correct onderhoud draagt daartoe bij, en daar willen we de consument tijdens deze campagne ook over informeren.”

 

“Belgische mode heeft in alle prijssegmenten en voor alle types van consumenten veel te bieden! We zien dat de consument hun kledingbudget liever kwalitatief en duurzaam besteedt en zo steeds meer afstapt van het kopen van fast fashion. Belgische modemerken, gekocht bij lokale handelaars, hebben hier duidelijk een streep voor. Belgische mode blijft dan ook verkoopargument nummer één bij moderetailers.”,

zegt Isolde Delanghe van Mode Unie.

Hasselt als gaststad

Dit jaar zet Hasselt als gaststad stevig de schouders onder de Week. Met zijn reputatie als bruisende modestad, biedt Hasselt een veelzijdig en inspirerend programma voor modeliefhebbers. 

De Limburgse hoofdstad trakteert bezoekers tijdens de WVDBM op een reeks evenementen, waaronder een openingsfeest, een pop-up van de Limburgse Zes (een collectief van jonge modeontwerpers), een nocturne met late opening van het Modemuseum en diverse modetalks met gevestigde ondernemers. De deelnemende winkels in Hasselt zijn te herkennen aan de WVDBM raamstickers op de etalages.

De Limburgse Zes als ambassadeurs

De Limburgse Zes, bestaande uit Jordy Arthur, Matteo La Rosa, Marie Van Puyenbroeck, Marylène Madou, Sander Bos en Tessa Borrenberghs zijn dit jaar de ambassadeurs van de actieweek. Deze jonge, innovatieve ontwerpers staan symbool voor de toekomst van de Belgische mode en fungeren als ambassadeurs van deze editie. Samen en ook in Hasselt zullen zij enthousiast de WVDBM zo breed mogelijk promoten.

De Limburgse Zes hebben allemaal een unieke kijk op circulariteit en willen hun stem gebruiken om het belang van duurzaamheid en samenwerking te benadrukken. Door hun persoonlijke perspectieven te bundelen, versterken ze deze boodschap. Hun innovatieve aanpak en groot bereik bieden dan ook een platform om de creativiteit en vakmanschap van eigen bodem maximaal in de kijker te zetten.


Op websites www.wvdbm.be kunnen consumenten terecht voor alle informatie over dit initiatief. De deelnemende winkels en merken zijn te herkennen aan de raamsticker en terug te vinden via de store locator.

Meer informatie over: 
de campagne Week van de Belgische mode
– alle acties in Hasselt via de website of persdossier
de Limburgse 6 

Meer informatie over het duurzaam onderhouden van kledij vind je op: www.wvdbm.be/kledingonderhoud


Niet voor publicatie

Perscontact:
>>Wendy Luyckx – communicatieverantwoordelijke Creamoda:
0476/99 90 57 –
[email protected]

>>Isolde Delanghe – directeur Mode Unie:
0473/89 45 18 –
[email protected]

Alle visuals zijn hier te downloaden

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login