1e editie Week van de Belgische Mode

DATUM: 14 oktober 2019 - 20 oktober 2019

Event info

Zoals eerder aangekondigd organiseren Creamoda & Mode Unie dit jaar de eerste editie van de ‘Week van de Belgische mode’ (WVDBM), van 14 tot 20 oktober 2019, met als doel de Belgische mode, de merken en hun winkeliers in de kijker te zetten en de consument bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode in een lokale modewinkel.

Tot vandaag zijn zo’n 350 merken en winkeliers ingeschreven en dat aantal zal zeker nog stijgen! We maken er een geslaagde eerste editie van!

MUST HAVE SHOPPING BAG: Belgique fantastique!

We lanceren een MUST HAVE limited edition shopping tas, designed door de Belgische illustrator Kaart Blanche i.s.m. ons geassocieerd lid New Line Company.

Merken en winkeliers kunnen hun klanten verrassen met deze tas bij aankoop van minimum 100 euro in de winkel. Ook via de webshop of andere communicatiekanalen kan deze tas worden aangeboden. Jullie kunnen deze must have aankopen @1,90 euro per stuk (vanaf 100 stuks). Uiterlijke besteldatum is maandag 2 september.

Via onze ruime mediakanalen wordt actief promotie gemaakt! We hebben op dit moment al 3000 tassen in bestelling. Stuur een mail naar luyckx@creamoda.be indien jullie nog zakken willen bestellen.

WEBSITE LIVE

De websites  www.weekvandebelgischemode.be / www.wvdbm.be  en

www.semainedelamodebelge.be / www.sdlmb.be zijn LIVE en geven alle info over de campagne voor de consument, een store locator met vermelding van eigen winkels/verkooppunten én het logo + link naar de website van de deelnemende merken op de partnerpagina.

RAAMSTICKER

De raamsticker toont een lachende Tiany Kiriloff met vermelding van het logo van de WVDBM, de website en de partners ICI Paris XL en Jody Lo. De sticker is beschikbaar in NL, FR en tweetalig.

Elke deelnemer ontvangt 1 sticker. Stickers voor eigen winkels worden aangekocht door de merken.

Stuur een mail naar luyckx@creamoda.be indien jullie nog extra stickers willen bestellen. Dit is mogelijk tot 15 september.

PERSAANDACHT

Wij informeren de media ten gepaste tijde. Zo zullen we persaandacht genereren en zullen zich allicht redactionele opportuniteiten aanbieden. Het Nieuwsblad Magazine zal een volledige bijlage wijden aan Belgische mode met als 'kapstok' onze campagne, in het weekend van 12 oktober, inclusief advertentiemogelijkheden aan voordelig tarief voor wie van jullie interesse heeft. Om jullie hierin positief in de kijker te zetten, kan je ons jullie nieuwigheden of andere verhalen bezorgen en wij geven het mee aan de krant, met oog op gratis visibiliteit

KLANTCOMMUNICATIE
We bezorgden jullie een kant en klare communicatie voor klanten/boetieken die jullie merk(en) verkopen. Zo kan je hen aanzetten om zich ook in te schrijven voor de actie. Download hier deze communicatie en pas aan waar nodig.

SOCIALE MEDIA ONDERSTEUNING EN GIVE-AWAYS

We voeren actieve promotie van de actie naar consumenten via Facebook en Instagram. Op onze sociale mediakanalen zullen we verschillende give-aways organiseren. Willen jullie als merk zelf een actie opzetten, laat het ons weten via luyckx@creamoda.be.

Elk deelnemend merk zal ook verschijnen op de Instagram feed en Facebook pagina van de Week van de Belgische mode. Bezorg ons hiervoor zeker de foto’s van jullie laatste collectie Herfst/Winter 1920. Stuur hiervoor een mail naar luyckx@creamoda.be.

INFLUENCERS?

Neem jullie influencers mee in de communicatie over de Week van de Belgische Mode. Laat hen posten, bloggen of andere acties doen om van deze eerste editie een topbeleving te maken.

DEELNAMEPAKKET:

  • Een reeks kant-en-klare Facebook posts die jullie makkelijk kunnen gebruiken in aanloop van en tijdens de Week van de Belgische mode
  • Logo met link naar de website op de NL en FR website
  • Vermelding van de winkels in de store locator op de NL en FR website
  • X kortingsbonnen van ICI Paris XL te verdelen onder jullie klanten tijdens de WVDBM  
  • Stijlvolle raamsticker voor jullie (eigen) winkels
  • Digitaal ondersteunend materiaal: download hier

NOG NIET INGESCHREVEN?

Als Creamoda lid neem je gratis deel aan de Week van de Belgische mode! Niet-leden van de federatie kunnen eveneens deelnemen maar dan tegen betaling.

Nog niet ingeschreven? Doe het dan nu en hier.

DATUM 14 oktober 2019 - 20 oktober 2019
TIJDSTIP 00:00 - 00:00

Alle evenementen

November 2019
Z M D W D V Z
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
x

Leden login

Creamoda
Leden Login

Word lid

DRAWY IP PLATFORM

Lid in de kijker