Week van de Belgische Mode: mode om te koesteren!

DATUM: 11 oktober 2021 - 17 oktober 2021

Event info


Week van de Belgische Mode: 
Mode om te koesteren!

Bijzondere tijden scheppen vaak ook bijzondere kansen. Na dit turbulent jaar zien we dat de roep om lokaal en Belgisch te kopen steeds luider klinkt. Consumenten zijn bewuster van wat ze kopen en vooral ook van waar ze hun kledij kopen. Meer dan ooit willen ze hun eigen, lokale economie ondersteunen, vinden ze de service van lokale handelaars belangrijk en waarderen ze ons diverse aanbod. Consumenten zijn bovendien trots om Belgische mode te dragen!

WAAROM DE 'WEEK VAN DE BELGISCHE MODE'?
Creamoda & Mode Unie organiseren dit jaar de derde editie van de 'Week van de Belgische mode (WVDBM). Deze week heeft als doel de consument bewuster te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen = bijdragen aan de lokale gemeenschap! Consumenten beseffen dat dit nu, meer dan ooit, noodzakelijk is voor onze economie en samenleving.

Na reeds twee succesvolle edities, met vorig jaar 900 deelnemende winkelpunten en 90 Belgische modemerken, zijn we er dan ook van overtuigd dat de derde editie groter wordt en nog meer weerklank zal vinden bij consumenten en media.

WANNEER?
Van 11 - 17 oktober 2021 kan jij als Belgisch merk jouw identiteit extra in de verf zetten via jullie online en offline communicatie, in jullie (eigen) winkels. Ook de multimerkwinkels die jullie merk(en) verkopen zullen op hun beurt de Belgische merken in de kijker zetten.

KIM VAN ONCEN ALS GEZICHT
De ambassadrice van de WVDBM is dit jaar Kim Van Oncen, beter bekend als actrice Saartje uit de populaire VRT Eén reeks ‘Dertigers’ en haar vele recente media optredens. Kim draagt Belgische mode een warm hart toe en zal deze actie ten volle mee ondersteunen. Haar gezicht komt op de raamaffiches, ze is aanwezig in de gaststad en zal via haar sociale media kanalen de Week in de kijker zetten. Tijdens de WVDBM zelf komt Kim in heel wat media om ook daar Belgische mode te promoten. 

RAAMSTICKER!
Als deelnemer ontvang je een A2 raamsticker met daarop het gezicht van Kim Van Oncen waarmee je kan aantonen dat je deelneemt aan deze actie. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken!
> De visual van de raamsticker kan je hier downloaden zodat je deze in je online communicatie kan meenemen indien gewenst. 

LIMITED EDITION TOTE BAG
Om extra consumenten aan te trekken, voorzien we ook dit jaar de mogelijkheid om limited edition tote bags aan te kopen die consumenten bv bij aankoop van minimum 100 euro krijgen bij één van de deelnemende winkels. Op de tas staat een unieke illustratie van Belgisch illustrator Klaartje Busselot. Via al onze mediakanalen en de store locator op de website wordt actief promotie gemaakt voor deze limited edition tas. Op deze manier weten consumenten dat ze de tas bv in jouw winkel kunnen scoren. 

> Als merk kan je de tassen dus aankopen om te verdelen in je eigen winkels of als give-away/extraatje bij een aankoop via de webshop. 
> Download hier de mock-up van de limited edition tote bag.

INSTAGRAM VISIBILITEIT
De deelnemende merken hebben de mogelijkheid de H/W 2021 collectie in de spotlight te zetten via een instagram post en story op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda. Hiervoor kan je ons een aantal beelden van de collectie bezorgen van zodra deze beschikbaar zijn. De post zal worden geplaatst in aanloop van de Week en in willekeurige volgorde. 

> De kost hiervoor bedraagt 150 euro excl. btw. Bevestigen kan hier.

INFLUENCERS
Neem de influencers en content creators met wie jullie samenwerken en die helpen jullie merk in de kijker te zetten, mee in de communicatie over de Week van de Belgische Mode. Laat hen posten, bloggen of andere leuke dingen doen om van deze derde editie opnieuw een mooie ervaring te maken. Creamoda lanceert voor de WVDBM zelf geen actieve campagne met influencers (cfr. IKB Insta Story Week) maar zal wel haar relaties informeren en betrekken waar mogelijk. 

DEELNEMEN?
Als Creamoda lid ben je automatisch ingeschreven als deelnemer van de WVDBM en ontvang je het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra's zoals tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder)

Als niet-lid van Creamoda kan je deelnemen aan de WVDBM tegen betaling van 150 euro excl. btw. Je ontvangt dan het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra's zoals tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder).
Bevestig hier je deelname als niet-lid en laat ons weten indien je interesse hebt in lidmaatschap.

bestel je graag delimited edition tote bags met unieke illustratie van Klaartje Busselot voor de winkels of webshop, dan ontvangen we graag de bestelling vóór 20 juni ! Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk. 
Prijs: per 100 stuks = 2,30 euro per stuk
Bekijk de mock-up van de tas hier
Bestel de tassen hier

bestel je graag de raamstickers voor jullie eigen winkels, contacteer >>> Wendy Luyckx via luyckx@creamoda.be of 0476/999057. Een recent overzicht van het aantal winkels + taal van de raamsticker ontvangen we graag uiterlijk half augustusCreamoda zal dit ook met jullie persoonlijk opvolgen op basis van het overzicht winkels 2020. 
Prijs: 9 euro per stuk
Bekijk de raamsticker hier in NederlandsFrans en tweetalig

wens je visibiliteit voor je merk via Instagram, contacteer >>> Wendy Luyckx via luyckx@creamoda.be of 0476/999057
Prijs: 150 euro excl. btw voor 1 post/story op Week van de Belgische mode en Creamoda account.
Bevestigen kan hier.

CREAMODA EN MODE UNIE ZORGEN VOOR HEEL WAT ONDERSTEUNING:

- Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel

www.weekvandebelgischemode.be met: 

  • store locator (met adressen van de winkels) voor de consument
  • logovermelding van de deelnemende merken

- Download hier de communicatie voor klanten/winkels en personaliseer aan waar nodig. 
- Promotiepakket met 1 raamsticker/merk. Extra stickers voor de winkels zijn betalend (cfr. hierboven). 
- Actieve promotie van de actie naar consumenten via de

- Push van de actie via Kim Van Oncen en haar netwerk

 Wens je meer info of heb je een andere vraag, contacteer ons: 

Wij houden jullie verder op de hoogte en kijken uit naar
een fantastische derde editie van de Week van de Belgische mode. 

DATUM 11 oktober 2021 - 17 oktober 2021
TIJDSTIP 00:00 - 00:00
Juni 2021
Z M D W D V Z
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Facebook

Instagram

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

* indicates required
x

Leden login

Creamoda
Leden Login

Word lid

DRAWY IP PLATFORM

Lid in de kijker