2 september 2021 – Van 11 tot 17 oktober vindt de derde editie van de Week van de Belgische mode plaats. In deze week zetten Belgische modemerken en multimerkenboetieks hun troeven in de kijker en verwennen ze de klant met leuke acties en heel wat beleving.
De Week, georganiseerd door sectorfederaties Creamoda en Mode Unie, heeft als doel Belgische mode en haar modemerken in de kijker te zetten en breder bekend te maken. Het is belangrijk om bewustzijn te creëren over de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel.
Isolde Delanghe van Mode Unie legt uit: “Belgische mode heeft in alle segmenten en voor alle types van consumenten ongelofelijk veel te bieden en daar mogen we als Belg absoluut trots op zijn! Gaststad Leuven zet dit jaar stevig haar schouders onder onze campagne en zorgt ervoor dat consumenten tijdens de Week een Belgisch gekleurd winkelcentrum met heel wat activiteiten en giveaways mogen verwachten.”
“Leuven is ondertussen gekend als bruisende stad met bijzonder veel leuke en originele winkels en horecazaken. Met een Belgische shoppingroute, tal van cadeaubons en goodiebags voor consumenten, een influencerevent & -wandeling om de mooiste plekjes van Leuven in de kijker te zetten, mini-modeshows en tal van acties bij individuele winkels, wil Leuven de consument tijdens de Week van de Belgische mode en lang nadien mee warm maken voor Belgische mode.”, aldus Tine Vandeweerd, handelscoach bij Liefst Leuven.
Ook schepen van handel Johan Geleyns verwelkomt de WVDBM met open armen: “Naast de vele mooie acties in kader van de Week van de Belgische mode is Leuven het hele jaar door een niet te missen shoppingstad die tal van troeven heeft, waar er altijd wat te beleven valt en bovendien makkelijk bereikbaar is. Leuven is top om te winkelen, voor een café of restaurantbezoek, om te sporten of cultuur mee te pikken en bovendien de ideale bestemming voor een weekendje weg! Dat willen we als gaststad dan ook graag extra in de verf zetten.”
De deelnemende winkels zijn in Leuven te herkennen aan de WVDBM raamstickers met campagnegezicht en influencer Kim Van Oncen en natuurlijk op www.shoppeninleuven.be. Leuven voorziet voor haar lokale shoppers 1.000 exclusieve tote bags met het unieke WVDBM ontwerp van Klaartje Busselot, gevuld met allerlei leuke vouchers en gifts.
– Einde –
Niet voor publicatie
Perscontact Creamoda:
Wendy Luyckx
0476/999057
[email protected]
Perscontact Mode Unie:
Chiel Sterckx
0472/41 45 67
[email protected]
Perscontact Liefst Leuven:
Tine Vandeweerd
0486/63 51 43
[email protected]