Antwerpen, 2021 – het Belgisch kledingmerk voor dames Thelma & Louise, met Antwerpen als thuisbasis, legt de focus op vrouwelijkheid, de juiste pasvorm, kwaliteit en comfort. Voor de nieuwe SS21 collectie kiest het merk nu ook bewust om grotere maten, tot maat 48, aan te bieden. De collectie wordt maar liefst drie maal groter in vergelijking met vorig jaar. Als model koos het Belgische label voor Virginie Favresse. De 38-jarige mama van twee dochters combineert al een aantal jaren haar modellenjob met een deeltijdse job als leerkracht. Haar visie op een “maatje meer” sloot perfect aan bij het DNA van Thelma & Louise. Hiermee maakt het Belgische label nog maar eens duidelijk dat alle dames van alle generaties en met alle maatjes, bij hen kunnen aankloppen.

EEN UITGEREIDERE COLLECTIE AAN GROTERE MATEN

“Helaas. Het artikel is uitverkocht”
Al te vaak botsen dames met maat XL of XXL op uitverkochte webshops of hangt hun maat niet meer in de winkelrekken. XL of XXL zijn nochtans heel courante kledingmaten in ons land.
“Thelma & Louise wilt deze moeilijke zoektocht voor dames met een mooi maatje meer vergemakkelijken”, aldus zaakvoerders Marie Friling en Liza Tanghe. Thelma en Louise koestert een passie voor vrouwen en wie XL, XXL, maat 46 of 48 draagt, kan vanaf nu bij het Belgische label terecht voor een comfortabele en elegante outfit.

“Ook al valt het op je dat het marktaanbod voor grotere maten uitbreidt, toch merk je dat er vaak niet wordt nagedacht over de pasvorm en er over het ganse kledingstuk hetzelfde aantal centimeters worden toegevoegd. Thelma & Louise heeft wel nagedacht over de fitting en het comfort van hun collectie en dat is fijn”, vertelt Virginie.

De maatschappelijke norm om naar maat XS te streven, is niet voor iedereen haalbaar en nog minder realistisch. Waarom zou een XL niet even perfect zijn? Thelma & Louise kleedt verschillende generaties van vrouwen, soms van kleindochter tot grootmoeder: “We worden allen ouder. We evolueren in de tijd. Vrouwen in het bijzonder gaan hun leven lang door hormonale veranderingen. Dat brengt soms grote gevolgen met zich mee op vlak van gewicht en bijgevolg de kledingmaat. In navolging moet ook de garderobe stevig aangepast worden, hier willen we als Belgische modespeler een antwoord op bieden”, vertelt CO-CEO Liza Tanghe volmondig.

Ook Wendy Luyckx van modefederatie Creamoda erkent dat het plussize aanbod enorm mager is in het huidige modelandschap: “Volgens een recente studie blijkt dat 40% van de Belgische vrouwen een BMI heeft dat hoger ligt dan 25, dat is ongeveer de helft van de vrouwelijke bevolking. Niet verwonderlijk dat de grootste maten als eerste uitverkocht zijn. Het aanbod is klein vanuit de Belgische modemarkt.”

“Grotere maten zijn moeilijker en duurder om te maken. En het verkoopt niet, want de rondere vrouw is niet geïnteresseerd in mode en investeert niet in kwaliteit”, dat argument kreeg het lifestyle magazine Weekend Knack op haar bord na het nodige marktonderzoek enkele jaren geleden. De actieve vraag naar een maatje meer vanuit de b2b klant valt de modemarkt alsmaar meer op. Dat weerlegt dus bovenstaand statement.
“De consument wordt niet zwaarder maar eerder matuurder. Dat doet de vraag naar grotere maten stijgen. Zelfs vanuit Europees niveau wordt er verder nagedacht over standaardmaten op basis van afmetingen taille, schouders”, aldus Wendy Luyckx.

Thelma & Louise heeft de voorbije maanden van heel wat klanten via persoonlijke social media kanalen en de e-shop de vraag gekregen om de collectie ook in plussizes aan te bieden. Het team twijfelde geen moment en vond het een evidentie om aan deze voorzet gevolg te geven: “Vandaar dat de meeste modellen in onze SS21 collectie nu ook beschikbaar zullen zijn in een maatje 46 en 48, waar onze collectie grote maten zich vroeger beperkte tot enkele modellen. Thelma & Louise positioneert zich op deze manier als een inclusive en divers Belgisch merk: toegankelijk voor elke maat, met grote aandacht voor elegantie en comfort. Mensen willen zich herkennen in de merken die ze kopen. Bij Thelma & Louise kan je je #everydayelegant kleden in een maatje 46 of 48”, claimt CO-CEO Marie Friling.

Volgens model Virginie Favresse heeft ‘plussize’ ook helemaal niets te maken met ‘dik zijn’ en zou dit label überhaupt niet mogen bestaan: “Ik heb een BMI dat perfect normaal is maar ik ben groot, heb een volle boezem en rondingen. Hierdoor val ik al snel tussen een maatje 42 en 46. Ook bij modellenopdrachten wordt er vaak veel minder tijd gemaakt voor visuals met vollere modellen, alsof onze mode-industrie nog steeds denkt dat rondingen niet zullen verkopen. Waarom kan niet iedereen hetzelfde genoemd worden, slanke modellen hebben ook niet steevast hetzelfde figuur toch”, claimt Virginie.

KALEIDSOCOOP VAN KLEUREN

Voor de nieuwe SS21 collectie, maakt Thelma & Louise voor al haar maten van maatje 34 tot maatje 48 opnieuw gebruik van een gevarieerd kleurenpakket. Zo kan je warme kleuren spotten zoals zacht zonnegeel, perzik, watermeloen en pastelblauw. Karamel en turkoois geven de collectie dan weer extra power en zijn perfect te combineren met iets meer gesofisticeerde tinten zoals beige en off-white.

Wie een scherp oog voor fashion heeft, herkent in de collectie verfijnde details. De gouden accenten zoals knopen, verfijnde naadversieringen en gouden lurexdraadjes zorgen voor extra finesse in de garderobe. De signature linnen collectie geeft dit zomerseizoen de Thelma & Louise collectie een op-en-top gedistingeerde flair.

Ook model Virginie staat helemaal achter de collectie: “De combinatie van pasteltinten, de prachtige linnen stuks en de verfijnde afwerking maken dat ik instant verliefd werd op de zomercollectie. Zeer elegant en mooi op élk lichaam”, geeft Virginie mee.
De nieuwe collectie weerspiegelt opnieuw een everyday elegance. Satijnen accenten en zachte stoffen zijn een perfect huwelijk. We voegen er nog warme pasteltinten en subtiele grafische prints aan toe om het geheel af te maken.

MEER OVER DE PRODUCTIE

Bij Thelma & Louise waken we er sterk over dat er voldoende aandacht wordt geschonken om die ideale pasvorm in een maatje 46-48 op de juiste manier te vertalen naar de klanten. Tijdens het design proces werd er bij de leveranciers een aparte sample in een grote maat gemaakt. De stalen werden nauwkeurig doorgepast door een model met een maatje meer. Een bredere doelgroep aanspreken maar vooral alle dames goed in hun vel laten voelen, dat is de missie van Thelma & Louise in 2021.

Voor meer persinfo of beeldmateriaal:
MOJO Antwerp – Jill Van Rillaer
0485/14.49.20 – [email protected]
ww.mojoantwerp.be

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login