ELLEN KEGELS FINE KNITWEAR FOR MAYERLINE

Sober, chic en empowerment. Het zijn drie termen die zowel Mayerline als het fair wear merk LN Knits van ontwerpster Ellen Kegels typeren. Het Belgische modehuis Mayerline Brussels kiest voor deze eerste fashion collab voor een hoogwaardige samenwerking met een Belgische designer, die ook garant staat voor natuurlijke, kwalitatieve materialen en duurzaam design. Dat het bovendien gaat om een vrouwelijke ondernemer die andere vrouwen steunt is beslist geen toeval, aangezien het female-driven Mayerline staat voor ‘women empowering women’.De collectie omvat zes items, telkens in verschillende kleuren, en is vanaf 6 september in een selectie van Mayerline-winkels & online verkrijgbaar.

Cocoonen in baby alpaca

Over Ellen Kegels

Ellen Kegels is de oprichter van LN Knits, het Antwerpse fair wear merk. De hoogwaardige knitwear collecties zijn niet enkel prachtig zacht, maar ook eerlijk en duurzaam. Alle stukken zijn handgemaakt en bieden een beter leven voor de lokale bevolking hoog in de Andes. Dankzij het breien van de items verdienen meer dan 350 Peruviaanse vrouwen en hun gezinnen immers een vast inkomen.

Ellen Kegels: “We bieden de vrouwen een eerlijk loon, maar ook andere voordelen zoals kinderopvang. We proberen ook via female empowerment hen te stimuleren en motiveren om in Peru voor hun rechten op te komen. We geven hiervoor begeleide coaching sessies om hen zo sterk mogelijk in hun schoenen te laten staan. Het is erg fijn om te zien dat na 10 jaar samenwerken, het leven van deze vrouwen er jaar na jaar op vooruit gaat.”

De collab met Mayerline

Samen met Mayerline heb ik stukken ontwikkeld voor een klassedame. Tijdloos breiwerk dat mooi combineert met de modecollecties van Mayerline zelf“, aldus Ellen. “Het zijn basisstuks die zowel gekleed als casual gedragen kunnen worden. Erg fijn om te zien hoe twee Belgische modemerken zo harmonieus samen een collectie kunnen ontwikkelen.

Bij Mayerline bevestigt Collection Manager Liesbet Kimpe dat: “Als modemerk creëert Mayerline jaar na jaar kwalitatieve collecties die uitgepuurd zijn vanuit een vakmanschap voor hoogstaande tailoring en liefde voor mode. Onze collecties combineren hedendaagse trends met een kwaliteit die jàren meegaat. Dat is de basis van wat we doen. In dat kader paste wat Ellen brengt perfect bij onze aanpak. We delen een gedrevenheid voor kwaliteit en zorg voor vrouwen en brengen allebei items die tijdloos hun waarde behouden.”

Cocoonen in baby alpaca

Kegels streeft ernaar om alle vrouwen warm te houden in baby alpaca knitwear. Alpaca is enorm zacht, maar reguleert ook je lichaamstemperatuur, waardoor je het nooit te warm of te koud hebt in een trui van het materiaal. Omdat het hypoallergeen is, kun je het ook op je blote huid dragen.

Intergenerationeel

Voor de campagnebeelden vond Mayerline Ellen Kegels bereid om samen met haar mama het gezicht van de collab te zijn. Ook dat is een heel bewuste keuze van zowel Ellen als Mayerline. “We zoeken er steevast naar om vrouwen te verbinden”, vertelt Marketing Manager Katrien De Cannière, “en dat over generaties heen. Het belang van een uitstekend product, een mooie pasvorm, superieure kwaliteit en een zoeken naar tijdloze elegantie delen vrouwen over generaties heen. Dat is een warm en waarderend verhaal waar Mayerline van nature op inzet.”

Ellen Kegels’ favoriete item uit de collab-collectie is Dancing Daisy, een A-lijn rok die prachtig valt op elk figuur. (zie hierboven links)

Behind the scenes video

Bekijk hier beelden van achter de schermen tijdens de campagneshoot van Ellen Kegels Fine Knitwear for Mayerline.

Klik hier om alle campagnebeelden van Ellen Kegels Fine Knitwear for Mayerline te downloaden

Klik hier om alle packshots van Ellen Kegels Fine Knitwear for Mayerline te downloaden

OVER MAYERLINE

Mayerline is sinds de jaren vijftig een gevestigde waarde op het vlak van stijlvolle, elegante en tijdloze dameskledij. Het Brusselse modemerk biedt een evenwicht tussen actuele modetrends en comfort. Kortom, knappe collecties waarin vrouwen zich goed voelen. Achter deze  collecties schuilt een sterk gedreven team. Daarnaast stelt Mayerline meer dan 320 mensen tewerk. Het Belgische bedrijf telt 44 winkels, 12 Galleria Inno corners, 16 shop in shops (in ons land en Luxemburg) en is beschikbaar in diverse multimerkenboetieks. De keten, opgericht door Jozef Meyer en zijn echtgenote Jeanne Vrydags, werd in 2013 door CRG (holding boven JBC) overgenomen en heeft een tweede lijn, Améline, toegevoegd aan het portfolio.