5de editie ‘Week van de Belgische mode’

Datum: 09 oktober 2023

Event Info

5de editie ‘Week van de Belgische mode’

>> 9 – 15 oktober 2023 <<

We zijn druk bezig met de voorbereidingen van de Week van de Belgische mode die doorgaat van 9 tot 15 oktober. Het wordt alvast een knaleditie: we vieren de vijfde verjaardag van onze succesvolle actie! Tijdens de Week zetten we onze Belgische modemerken én winkeliers in de kijker en enthousiasmeren we de consument om lokaal te kopen en Belgisch te shoppen.

Tijdens deze 5de editie van de Week van de Belgische mode bieden we jou de opportuniteit om als Belgisch merk jouw identiteit extra in de verf zetten. Dit zowel via jullie eigen online en offline communicatie, in jullie (eigen) winkels of multimerkwinkels die jullie merk(en) verkopen, alsook de communicatiekanalen van de Week van de Belgische mode. 

EVY GRUYAERT ALS TROTSE AMBASSADRICE 
We zijn enthousiast dit jaar samen te werken met televisiegezicht (‘Stukken van mensen’, Play 4), auteur (‘Start to feel great’) en sportcoach Evy Gruyaert als ambassadrice van de WVDBM. Evy is trotse mama van 2, charmant en vrolijk. Ze houdt van Belgische mode en van kleur en hecht veel belang aan de rol die mode en kleding speelt in het leven. Evy wordt het campagnegezicht en zal de WVDBM mee actief ondersteunen.  

   

Evy Gruyaert x Hampton Bays @Stephanie Smeets Photography

>> DEELNEMEN AAN DE WEEK VAN DE BELGISCHE MODE?
Als Creamoda lid ben je automatisch ingeschreven als deelnemer van de WVDBM en ontvang je het promotiepakket, incl. 1 raamsticker. Extra’s zoals de nieuwe tote bags, raamstickers en visibiliteit op instagram zijn betalend (cfr. hieronder).

Als niet-lid van Creamoda kan je deelnemen aan de Week van de Belgische mode en betaal je 175 euro (excl. btw). Interesse in lidmaatschap of deelname bevestigen? Stuur een mail naar [email protected] of [email protected]

 MUSTHAVE TOTE BAGS
Ook deze 5de editie kan je nieuwe limited edition tote bags aankopen om jullie klanten mee te verrassen in jullie eigen winkels of als give-away bij een aankoop via de webshop. Op de tas staat een unieke illustratie van Belgisch illustrator Eva Mouton.

Via onze mediakanalen en de store locator op de website wordt actief promotie gemaakt voor deze tas. Zo weten consumenten in welke winkels ze de tas kunnen scoren. Uit de vorige edities van de WVDBM is gebleken dat de tote bag meer dan ooit een echte must have en collectors item is geworden. 

Bestel je graag de limited edition tote bags, dan ontvangen we graag de bestelling vóór 31 juli !
Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk. 

Prijs: per 100 stuks = 2,70 euro per stuk (leden) en 3,20 euro (niet-leden)
Bestel de tas hier

Eva Mouton x #WeekvandeBelgischemode

 RAAMSTICKERS
Als deelnemer ontvang je een stijlvolle raamsticker met daarop het gezicht van Evy Gruyaert waarmee je kan aantonen trotse deelnemer te zijn van deze actie. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken! 

Zie je andere visuele mogelijkheden in jouw winkels? Contacteer ons en we kijken samen wat we kunnen uitwerken. 

Bestel je graag de raamstickers, contacteer:
>>> Wendy Luyckx via [email protected] of 0476/99.90.57.
> Een recent overzicht van het aantal winkels + taal van de raamsticker ontvangen we graag uiterlijk 31 augustus. 
Creamoda zal dit ook met jullie persoonlijk opvolgen op basis van het overzicht winkels 2022
Prijs: 9,5 euro per stuk 

Evy Gruyaert x #WeekvandeBelgischemode

 PROMOTED INSTAGRAM VISIBILITEIT
De deelnemende merken hebben de mogelijkheid de H/W 2023 collectie in de spotlight te zetten via een instagram post en story op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda.
> Hiervoor kan je ons een tiental beelden van de collectie bezorgen. De post/story zal worden geplaatst in aanloop van de WVDBM. 
Prijs: 300 euro (excl. btw) voor 1 post en story op Creamoda (promoted) en Week van de Belgische mode instagram account.

Neem je graag deel aan de instagram actie op de account van de Week van de Belgische mode en Creamoda?
Bevestigen kan hier.

Promoted instagram visibiliteit #WeekvandeBelgischemode 2022

  PROMOTED FACEBOOK VISIBILITEIT VIA GIVEAWAY
De deelnemende merken kunnen zich kandidaat stellen aan een reeks giveaways op de Facebook pagina van de Week van de Belgische mode en schenken in ruil een cadeau/prijs ter waarde van minimum 350 euro.
> Creamoda bereidt samen met het merk de wedstrijdvraag en content voor. Jij bezorgt als merk een bijhorende visual aan Creamoda en geeft feedback op de content. 
> De giveaways komen in willekeurige volgorde aan bod in aanloop van, tijdens en vlak na de WVDBM. De posts worden ook gepromoot en bereiken zo een ruim aantal liefhebbers van Belgische mode. Uit vorige edities is gebleken dat de giveaways zeer succesvol zijn en een groot bereik genereren. 

Neem je graag deel aan de promoted giveaway actie op de Facebook pagina van de Week van de Belgische mode
Bevestigen kan hier.

 INFLUENCERS 
Neem de influencers en content makers met wie jullie samenwerken mee in de communicatie over de Week van de Belgische mode. Laat hen posten, bloggen of andere acties doen om van deze vijfde editie opnieuw een succes te maken.

> Creamoda lanceert voor de WVDBM zelf geen actieve campagne i.s.m. influencers (cfr. IKB Insta Story Week) maar zal wel haar relaties informeren en betrekken waar mogelijk.
> Indien je graag in ruil voor visibiliteit met Evy als ambassadrice samenwerkt in aanloop van of tijdens de week, laat het dan zeker weten.

IN EEN NOTENDOP

Creamoda en Mode Unie zorgen voor maximale ondersteuning:

Billie, de weekendbijlage bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg, brengt een volledig magazine in Belgische mode op zaterdag 7 oktober.

Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel

www.weekvandebelgischemode.be met: 

  • store locator (met adressen van de winkels) voor de consument
  • logovermelding van de deelnemende merken

– Download hier de communicatie voor klanten/winkels en personaliseer waar nodig.

Promotiepakket met 1 raamsticker/merk. Extra stickers voor de winkels zijn betalend (cfr. hierboven). 

Actieve promotie van de actie naar consumenten via de:

 #wvdbm Facebook pagina
 #wvdbm Instagram pagina   

Push van de actie via Evy Gruyaert en haar netwerk

 Wens je meer info of heb je een andere vraag, contacteer ons: 

DATUM 09 oktober 2023
TIJDSTIP 00:00 - 00:00

Ik blijf graag op de hoogte van de activiteiten van Creamoda

x

Leden Login

Creamoda
Leden Login