Home > Pers > Persberichten

Persberichten

Antwerp Management School lanceert een internationaal masterprogramma in "Fashion Management"

Antwerpen - 16.04.2018 - Dankzij de opkomst van de ‘Antwerp Six’ ging de stad eind jaren 80 onmiskenbaar tot de top van de internationale modewereld behoren. Dertig jaar later is Antwerpen nog steeds koploper. De mode-industrie is nochtans ingrijpend veranderd. Creativiteit en durf volstaan al lang niet meer om aan de top te blijven. Sterk management en heldere inzichten in globale en lokale markten zijn al evenzeer nodig. Antwerp Management School lanceert daarom vanaf september 2018 een uniek, internationaal masterprogramma in management op maat van de mode-industrie.

Young Patterns: Mode-industrie opent de deuren voor nieuwe generatie - Jongerenplatform "Young Patterns" verzamelt Belgische bedrijven, studenten en jonge professionelen tijdens succesvol netwerkevent "Fashion Flows"

Brussel, 27.03.2018 - JONGERENPLATFORM ‘YOUNG PATTERNS’ VERZAMELT BELGISCHE BEDRIJVEN, STUDENTEN EN JONGE PROFESSIONELEN TIJDENS SUCCESVOL NETWERKEVENT ‘FASHION FLOWS’
De nieuwe generatie is klaar voor een job in de mode-industrie. Het jongerenplatform Young Patterns, gelanceerd door opleidingscentrum IVOC en Belgische Modefederatie Creamoda in voorjaar 2017, bracht bedrijven, mode-opleidingen, studenten en jonge professionelen op donderdag 22 maart samen voor een open gesprek over diverse actuele topics.

Modetrends Lente/Zomer 2019: augmented-reality-invloeden, natuurelementen en mannenmode als leidraad

Zellik, 01.02.2018 - Mode met augmented-reality-invloeden, inspiratie uit de natuur en de mannenmode die de innovatiescepter overneemt. Dat zijn volgens Creamoda en trendbureau Francq Colors de belangrijkste tendensen voor Lente/Zomer 2019.

“Het trendseminarie” is een vaste waarde geworden in het aanbod van informatiesessies die Creamoda organiseert voor leden en niet-leden zoals kledingfabrikanten, modemerken, designers en scholen. “Hoewel de consument vandaag zijn kledingaankopen doet voor seizoen Lente/Zomer 2018, denkt de fabrikant al een jaar vooruit. De trendinformatie van Lente/Zomer 2019 die Francq Colors beschikbaar stelt in combinatie met de beursbezoeken zorgen voor de nodige inspiratie bij het ontwerpen van de nieuwe collecties”, zegt Wendy Luyckx, Communicatieverantwoordelijke Creamoda.

CREAMODA, Belgische modefederatie, ondersteunt oproep CEO’s om online kerstaankopen te doen op Belgische webshops

Zellik, 19 december 2017 – Net zoals de collega’s van sectorfederatie Comeos, ondersteunt ook de Belgische Modefederatie Creamoda de oproep van de CEO’s van Schoenen Torfs, JBC, ZEB, Damhert en Colruyt in een open brief om je online kerstaankopen te doen op webshops van Belgische bedrijven ipv bij buitenlandse giganten. Zo steun je de lokale economie en draag je bij tot de welvaart in België. Een goed idee dus om langs deze weg aan de alarmbel te trekken.

Persbericht Flanders DC: "Ik Koop Belgisch" campagne gaat nationaal met "J'Achète Belge"! En roept de mode- & designindustrie alsook de pers op om de boodschap wijd te verspreiden

Dinsdag, 24 oktober 2017 — Flanders DC slaat de handen in elkaar met MAD, Brussels Fashion and design platform, Wallonie-Bruxelles Design Mode (WBDM) en Creamoda, de Belgische Modefederatie, om hun 'Ik Koop Belgisch' campagne nationaal uit te dragen met de toevoeging van 'J'Achète Belge'. Hier hoort natuurlijk een nieuw logo bij en een toekomstvisie op de campagne!

Persbericht Belmodo: Belgische modesector bundelt krachten op vrijdag 20 oktober 2017 voor de 2de editie van #dagvandebelgischemode

Zellik, 19 oktober 2017 - Op vrijdag 20 oktober 2017 roept online fashion-, beauty- & lifestylemagazine Belmodo samen met de Belgische modesector iedereen op om zijn liefde voor Belgische mode te delen. Dit vooral via social media die op die dag helemaal in het teken zal staan van de hashtags #dagvandebelgischemode #belmodo en #ikkoopbelgisch.

Creamoda, Comeos en Mode Unie organiseren eerste editie van de "Fashion Retail Evening" op 28 september 2018 in Antwerpen

Zellik, 21 september 2017 - Op donderdag 28 september organiseren de federaties Creamoda, Comeos en Mode Unie samen de eerste editie van de Fashion Retail Evening in de KBC-toren Antwerpen.

Modetrends voor herfst en winter 2018-2019: feminisme, architectuur en sombere romantiek

Zellik, 05.09.2017 - Mode die een nieuw vrouwbeeld naar voren schuift, inspiratie uit de architectuur en donkere romantiek. Dat zijn volgens de Belgische Modefederatie Creamoda en trendbureau Francq Colors de belangrijkste trends voor herfst en winter 2018-2019.

Persbericht: Belgisch Modeonderzoek 2017 toont aan: Belgische mode geliefd, maar onvoldoende gekend

Zellik, 21 juni 2017 – Om de Belgische mode te ondersteunen en een boost te geven, liet Creamoda, de Belgische Modefederatie, een modeonderzoek uitvoeren bij 2.000 Belgen door het onderzoeksbureau iVOX. Hoewel de Belg houdt van Belgische mode, aangeeft meer Belgisch te willen kopen en initiatieven die de keuze voor Belgische merken makkelijker maken sterk ondersteunt, laat de kennis over de Belgische merken de wensen over. De Belg behaalt een duidelijke onvoldoende op de algemene kennisvragen over Belgische mode met een score van 3 op 10!

Mode-Industrie heeft nood aan meer jong bloed

Zellik, 4 mei 2017 - De nieuwe generatie die vandaag klaar staat om de arbeidsmarkt te veroveren heeft een vertekend beeld van de mode-industrie. Ze kennen vaak enkel het beroep van modeontwerper en stikster. Dit is meteen ook de reden waarom er momenteel heel weinig jonge werknemers in de mode-industrie aan het werk zijn.

Fotogalerij





Grenzeloze mode - Modetendensen voor lente en zomer 2018: een seizoen dat grenzen sloopt

Zellik, 24 januari 2017 - Mode waarin de invloed van technologie en virtual reality duidelijk wordt, het omarmen van jongerencultuur door ouderen, en inspiratie uit het oosten en lang vervlogen tijden. Dat zijn volgens Creamoda en trendbureau Francq Colors de belangrijkste tendensen voor lente en zomer 2018.

De mode op haar kop - Modetendensen voor herfst en winter 2017-2018: een seizoen van radicale verandering


Zellik, 06 september 2016 – Het einde van de ‘normcore’ mode, het omgooien van modecodes, en spirituele mode als verderzetting van athleisure. Dat zijn volgens Creamoda en trendbureau Francq Colors de belangrijkste modetendensen voor herfst en winter 2017-2018.