Home > Nieuws > Nieuws partners

Nieuws partners

Goed Gevoel Ladies Fair koos voor Belgische Mode: een terugblik!

Laat jouw bedrijfscase uitwerken door studenten van KU Leuven!

KU LEUVEN

Persbericht Mode Unie - Verkoop winterseizoen matig – licht negatieve verwachting voor soldenperiode

Brussel, 28 december 2017 - Bij het inzetten van de laatste week voor het begin van de wintersolden geven de zelfstandige modewinkeliers aan gemiddeld 6% minder verkocht te hebben in vergelijking met het winterseizoen van 2016. Meer dan de helft van de modewinkeliers (52%) geeft aan dat ze dit winterseizoen minder verkocht hebben dan vorig jaar, terwijl 32% aangeeft evenveel verkocht te hebben. 16% van de modehandelaars gaf aan beter verkocht te hebben. Dat blijkt uit een rondvraag door het onafhankelijk onderzoeksbureau Marketing Development in opdracht van Mode Unie, de federatie voor de zelfstandige modedetailhandel.

"Het warme winterweer en het veranderende aankoopgedrag van de consument zijn volgens de modewinkeliers de belangrijkste oorzaak van de mindere verkoop. Door het warme weer in het begin van het seizoen kocht de consument veel minder winteritems. De koude piek in november en de eindejaarsverkoop zorgden voor een goede verkoop, maar deze maakten het volledige winterseizoen duidelijk niet goed", aldus Isolde Delanghe, directeur Mode Unie.

In lijn van het afgelopen seizoen verwachten de modehandelaars dat de solden dit jaar minder zullen zijn dan vorig jaar. 31% van de modehandelaars geeft aan dat ze een daling verwachten, 63% denkt dezelfde verkoop te kunnen realiseren als vorig jaar, 6% verwacht een stijging. Gemiddeld wordt de soldenverkoop 3% lager geschat in vergelijking met de winterkoopjes vorig jaar. De licht negatieve verwachting ligt hiermee in de lijn van het seizoen.

Niet voor publicatie
Perscontact
Isolde Delanghe - - 0473/89 45 18
Directeur Mode Unie

Persbericht BeCommerce - Belgische B2C e-commerce sterkste Europese groeier 2016

 

Informatiereeks “Denk vroeger aan later!”

Integraal VZW

 

Belgian Fashion Research: onderzoek door marketing adviesbureau True North