RSS Nieuws

#IntoBelgianFashion: een terugblik op 21 juni 2017!

21 juni was dit jaar niet enkel de start van een veelbelovende zomer maar bovenal een onvergetelijke dag waarop we een geslaagde algemene vergadering organiseerden die volledig in het teken van de Belgische mode stond. Na de voorstelling van de resultaten van het Belgisch Modeonderzoek, door het onderzoeksbureau iVOX, volgde een inspirerend gesprek tussen de fashionista’s Tiany Kiriloff van het modeplatform Belmodo en onze communicatieverantwoordelijke Wendy Luyckx.

Vervolgens konden de aanwezigen genieten van een prachtig défilé in een fantastische avondzon: een preview van de herfst-winter 17/18 collecties van vrouwen- en mannen prêt-à-porter en kinderkleding van de merken Améline, Caroline Biss, Ebound, Emoi, Gymp, Hampton Bays, Just In Case, Lemon Beret, Marie Mero, Mayerline, NXI, Oni Onik, Xandres, X-Peak en Zilton. Na de inspirerende modeshow volgde een heerlijk barbecuebuffet, meteen ook het perfecte netwerkmoment.

3000 Belgen namen deel aan de #intobelgianfashion online test
Creamoda lanceerde eveneens de #intobelgianfashion online test via dewelke je jouw kennis over Belgische mode kon testen en kon ontdekken welk modeprofiel je al dan niet bent. Tussen de lanceringsdatum van de test op 21 juni en 31 juli hebben bijna 3000 mannen en vrouwen deelgenomen aan de test. Indrukwekkend! En het stemt ons bovendien zeer tevreden dat de test de Belgische consument nieuwsgierig heeft gemaakt en aandacht heeft getrokken. Bovendien konden de deelnemers kans maken op een waardebon van een aantal Belgische vrouwen, mannen en kinderlabels zoals Améline, Caroline Biss, Just in Case, Hampton Bays, Xandres, Eskimo, Marie Méro, Mayerline, Atelier Noterman, Zilton, Leon & Leonie, Peignora, Gymp, Bla Bla Bla, en Rumbl!. De winnaars worden @random gekozen en eerstdaags verwittigd. #shoppingtime!

 

In de pers
Ook in de pers kon het onderzoek op heel wat aandacht rekenen met resultaten op o.a. Kanaal Z, Belga, in de kranten Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, Groupe Sud Presse en online op Belmodo, Metro, Nieuwsblad.be, Gva.be, Hbvl.be, Hln.be, Nina.be, FashionUnited.be 'artikel', FashionUnited 'in beeld' en Knackweekend.be als resultaat. We verwachten nog een aantal resultaten maar deze zullen op een later tijdstip worden gecommuniceerd. Het persbericht en de belangrijkste resultaten van het Belgisch Modeonderzoek kan u hier terugvinden.

Voor wie er niet bij was of wie nog even wilt nagenieten:
- De foto’s kan je hier terugvinden of op het Belmodo Facebook-album
- De aftermovie kan je bekijken op ons Youtube kanaal

Next steps
21 juni was een waardige afsluiter van het eerste semester. Creamoda zal verder samenwerken met Belmodo naar aanleiding van de 'Dag van de Belgische mode' die in oktober zal plaatsvinden. Ook met Flanders DC werken we verder samen ter ondersteuning van de  campagne 'Ik Koop Belgisch'. In het najaar ondernemen we eveneens de eerste stappen voor de realisatie van het Belgisch modelabel. To be continued!

Happy holidays!

Deel deze pagina: